בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה מבקשת להבדיל בין שוטרים לשודדים מתחזים

חוליית שודדי רכב ערבים שמתחזים לשוטרים הביאה את המשטרה לפרסם הוראות: כיצד תבחינו בין שוטרים לשודדים ואיך תצליחו להימלט. תושבים בשומרון: "המשטרה הייתה צריכה להימנע מפעילות בצירים עד שהחולייה תיתפס"

  • אורי קירשנבום
  • ז' כסלו תשע"ו - 13:09 19/11/2015
גודל: א א א
(דורון תשובה. אילוסטרציה)
(דורון תשובה. אילוסטרציה)

שוד רכבים בכבישי השומרון על ידי חוליות של ערבים זו תופעה לא חדשה, אך לאחרונה השודדים אימצו שיטת פעולה מתוחכמת יותר.

במספר מקרים, חוליות השודדים מתחזות לכוח משטרתי סמוי שכביכול עוצר רכבים לבדיקה וכשהרכב עוצר השודדים מסלקים את הנהג מהרכב וגונבים אותו.

אתמול בשעות הצהריים נשדדה משאית באופן דומה בין שבי שומרון לעינב על ידי חולייה של ערבים לאחר שהניחו ברכב היונדאי שלהם צ'קלקה ובכך נידמו לשוטרים.

בעקבות המקרים הללו, פרסמו במשטרה מודעה ביישובי השומרון לפיה מדובר בחוליה שאימצה את אופן הפעולה המתואר ומשתמשת בו בצורות שונות וברכבים שונים. משכך, הודיעה המשטרה על מספר נהלים עבור מי שנתקל במקרה בו ניידת משטרה מסמנת לו לעצור בצד הדרך: לעצור במרחק מספיק מהשוטרים כך שניתן יהיה לברוח אם יתבררו כשודדים, ליצור קשר טלפוני עם המוקד הבטחוני ועוד מספר הוראות.

תושבים בשומרון זועמים על התנהלות המשטרה בנושא וטוענים שההתנהלות מסוכנת. "היה מצופה מהמשטרה שתודיע כי היא נמנעת מלעצור רכבים בצירים בשומרון עד שייתפסו השודדים. במקום זאת הם מעמידים את התושבים בסכנה ומצפים לנסות ולהבחין אם מדובר בשוטרים או בחוליית שודדים. אולי בכלל מדובר במחבלים?!", אמר תושב השומרון.

| חוליית גנבי רכבים נוספת נתפסה

בתוך כך, הודיעה היום המשטרה כי הלילה (ד') נעצרו שני ערבים שהיו חלק מחוליית גנבי רכבים מאזור קלקיליה שפעלה בשומרון. מבירור במשטרת ש"י עולה כי לא מדובר בחולייה שפעלה באופן המתואר לעיל אלא בגניבות שנעשו בתוך היישובים.

בחיפוש בביתו של אחד העצורים נתפס רכב מסוג מאזדה 5 בצבע כסף אשר שימש את הכנופייה לגניבות הרכבים. החשודים הועברו לחקירות מרחב שומרון ובהמשך יובאו לבית משפט להארכת מעצרם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד