בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבים יידו אבנים, מתיישבים רדפו

מתיישבים רדפו הבוקר (א') אחרי ערבים שיידו לעברם אבנים. כוח צה"ל ירה באוויר בשביל להפריד בין המתיישבים לערבים. "אם זה יימשך כך נצטרך לדאוג לביטחון שלנו בעצמנו", אמר אחד הנוכחים בתקרית

  • י' כסלו תשע"ו - 21:00 22/11/2015
גודל: א א א
יהודי וערבים באירוע היום בבורין
יהודי וערבים באירוע היום בבורין

מתיישבים שנסעו הבוקר (ראשון) בצומת יצהר הקטנה שמתחת ליישוב יצהר בשומרון, ספגו אבנים שהשליכו לעברם ערבים. יושבי הרכב עצרו את הנסיעה כאשר רכבם נפגע מהאבנים והחלו לרדוף יחד עם מתיישבים נוספים אחרי הערבים שיידו את האבנים.

המרדף המשיך עד לכפר בורין הסמוך. כשהגיעו לבית הספר אליו נמלטו מיידי האבנים, מנע מהם כוח של צבא ומשטרה להמשיך במרדף. במהלך האירוע אף בוצע ירי באוויר שנועד "להפריד" בין במתיישבים לערבים.

מדובר צה"ל אישרו את הידיעה על הירי באוויר בתגובה לפניית הקול היהודי:"אכן בוצע ירי בודד לאוויר בתקרית הזו. הוא בוצע כדי לפזר את ההתקהלות של המתיישבים והפלסטינאים שנוצרה שם".

עד ראייה לאירוע הבוקר בבורין, אמר בשיחה לקול היהודי: "נזרקו אבנים על תושבים קרוב לצומת יצהר ותושב זריז יצא לטפס על הגבעה. הוא ראה את הערבים בורחים לכיוון איזה בית, אחר כך הסתבר שהם ברחו לתוך בית הספר. כיוון שהיהודים החליטו לרדוף אחרי הערבים, החיילים החליטו להגיע. למרבה הצער, כדרכם של החיילים הם פעלו ככוח או"ם. מצד אחד הם רדפו אחרי מיידי האבנים ומצד שני פעלו לעצור את המתיישבים שרדפו אחריהם".

"אחד המתיישבים זיהה את הערבי שיידה אבנים ואמר למג"ד במקום שהוא מזהה אותו באופן ודאי, אבל משום מה המג"ד היה עסוק בעיקר בלהרחיק את התושבים", סיפר. "זה המצב, אם זה יימשך אנחנו נצטרך לדאוג לביטחון בעצמנו ולא לסמוך על הצבא", סיכם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד