בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לצה"ל חשובה שגרת חיי הערבים"

צה"ל סגר כביש לתושבי הר חברון בגלל המצב הביטחוני. התושבים נאבקו והכריעו. יום וחצי לאחר ההודעה, התבטלה ההחלטה. "במלחמה מנצחים באמצעות השמדת האויב"

  • אברהם שפירא
  • י"א כסלו תשע"ו - 00:50 23/11/2015
גודל: א א א
מחסום צבאי. אילוסטרציה (מחסום ווטש)
מחסום צבאי. אילוסטרציה (מחסום ווטש)

ביום שישי האחרון הופתעו תושבי היישוב נגוהות בהר חברון לקבל הודעה מצה"ל לפיה הכביש המחבר בין היישוב להר חברון יהיה סגור לתנועת כלי רכב, מלבד כלי רכב ממוגנים, זאת לאור חשש מפיגועים ובעקבות המצב הביטחוני. לאחר מחאת התושבים, הצבא ביטל את ההחלטה.

"משמעות הדבר היא שרק הסעות תלמידים של המועצה יכולות לנוע בציר, כי לאף אחד אחר אין רכב ממוגן ירי" אמר אסף פריד, תושב נגוהות לקול היהודי. "אם אני רוצה לנסוע לעבודה או אשתי לבית הספר אי אפשר. איך שהתושבים שמעו על זה התעוררה מחאה והם הודיעו שהם ימשיכו לנסוע בכביש הזה כרגיל. הצבא שם חיילים וחסם את הדרך לכביש מכיוון נגוהות".

שייירת המחאה ביום שישי האחרון

"במקביל, התארגנה קבוצה מקריית ארבע שנסעה עם דגלים על הציר. תושבים נסעו מאדורה לנגוהות ובעצם שדרו לצבא שאנחנו לא מקבלים את הגזרה הזאת. במוצאי שבת קבלנו הודעה לקונית שהציר חזר לשגרה".

|"הצבא עושה הכול בשביל שגרת הערבים"

"אנחנו מכירים את המצב, אבל הוראה גורפת שהציר סגור ליהודים והערבים נוסעים חופשי זה מקומם מאוד. הצבא עושה הכול בשביל שהחיים של הערבים ימשיכו כרגיל. ליהודים אין בעיה לעצור את השגרה. אותנו ירצחו והערבים ימסקו עד הזית האחרון בשטח שבכלל לא שלהם, העיקר שלא יפגעו להם בשגרה".

"אם הצבא רוצה לסגור את הציר, שיסגור לכולם. לא יכול להיות שחייל עוצר רכב יהודי ואוסר עליו להיכנס. אני קצין במילואים, אנחנו לא נגד הצבא. אם יש שמה אירוע בציר, חד פעמי, אין בעיה לסגור. אבל לא נקבל פה הנחיות דרקוניות של הצבא. אנחנו מכירים את הדברים האלה ויודעים שאם לא נתעקש אנחנו נפסיד. אם לא נילחם על הציר ולא נאבק עליו הוא ייסגר. זה ציר שהכי קל לסגור אותו. מה אכפת לצבא, תיסעו מסביב. במקום 20 דקות תיסעו שעה וחצי".

הכביש העוקף, מאריך בשעה את הנסיעה ליישובי הר חברון. "לשפלה ולישובי לכיש זה מצוין, אבל החיים שלנו הם גם בהר חברון" אומר פריד. "באינתיפאדה השנייה, כשסגרו את הציר, משפחות עזבו בגלל זה".

|"לממשלה אין מדיניות, מוכרים לוקשים"

באופן כללי בנושא הטרור הערבי, אומר פריד כי לדעתו "לממשלה אין מדיניות. הם מנסים לחכות אולי זה יירגע לבד. מוכרים כל מיני לוקשים, מפגע בודד. לי אישית אין ספק שכול האירועים הם מאורגנים. צריך לשים לב, יש שני דברים שלא קרו. פיגועי התאבדות של התפוצצויות אוטובוסים וירי טילים מעזה. הערבים עושים מה שלגיטימי בעיני הציבור בארץ, סליחה שאני אומר את זה ככה. 20 שנה מפקירים מתנחלים. מותר לפגוע בהם, הם כובשים. במתנחלים ובחיילים מותר לפגוע. הדרך שלנו לנצח את זה היא להבין שאנחנו במלחמה. ובמלחמה מנצחים לא באמצעות מעצר של מחבל אלא באמצעות השמדת האויב".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 10 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד