בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

  • י"ב כסלו תשע"ו - 11:51 24/11/2015
גודל: א א א

התוועדות בתל אביב. ביום רביעי הקרוב תתקיים התוועדות י"ט כיסליו עם הרב יצחק גינזבורג דווקא בעיר תל אביב. שוחחנו עם יוסי פלאי, ממפיקי האירוע וביקשנו ממנו לספר לנו על ההתועדות, וכמובן גם הסבר על ההחלטה לערוך את ההתוועדות דווקא בעיר תל אביב.

"קודם צריך להבין מה זה בכלל התוועדות חסידית" פותח פלאי. "התוועדות היא הזדמנות למפגש בין יהודים בו אנו מנסים 'לגעת בנשמה'. כלומר לא אמירות או חוויות שיטחיות אלא ניסיון להיכנס פנימה אל עומק הנשמה ולגעת בנקודה היהודית שלנו."

פלאי מספר כי באמת זהו הכייון אליו תחתור ההתועדות של הרב גינזבורג. ""בע"ה יהי אירוע מאוד שמח. נשלב את דברי התורה והחסידות של הרב גינזבורג עם שמחה גדולה, לדברי פלאי היחודיות של הרב גינזבורג היא בכך שהוא לוקח את דברי החסידות שנכתבו בדורות קודמים ומחדש אותם בצורה שתיגע גם אלינו בזמן הזה, עם כל ההדגשים המתאימים.

פלאי גם מסביר על מהות הניגונים בהתוועדות, הניגונים החסידיים מתחלקים לשני ז'אנרים עיריים של ניגוני דבקות וניגוני שמחה. כשמנהג החסידים לשלב בין הדבקות והגעגועים לבין השמחה. ובע"ה הזמרים שיגיעו הם אמנם זמרים מקוריים אך ההתוועדות כמובן תתמקד בניגונים חסידיים.

| דווקא בתל אביב

הרב פלאי מסביר כי אמנם הנטייה הטבעית היא לקיים את ההתועדות בירושלים עיר הקודש כפי שאכן נהג הרב גינזבורג בשנים האחרונות לערוך את ההתועדות המרכזית של יט כסליו בירושלים. "אבל היה חשוב לנו ללכת דוווקא לתל אביב על מנת לבטאות בכך את החיבור והאחדות שיש בעם ישראל".

תל אביב נחשבת לבירת 'התרבות המערבית' וכאילו יש לה לבוש חילוני מובהק, אבל החסידות מאמינה שחשוב להתחבר דדוקא אל המקומות בהם בהשקפה ראשונה נראה שיש ריחוק". פלאי מסביר "שכשמורידים את כל הסטיגמות שאנחנו מדביקים אחד לשני אפשר לראות שהיהוד הירושלמי והתל אביבי והיהודי מההתנחלויות או מהשכונות הם כולם מחפשים לבסוף את אתו דבר, והמשותף רב על המפריד.

הרב פלאי מספר כי אכן הושקע בפרסום ההתוועדות גם בציבור המכונה "המגזר הכללי". הוא סביר שמלבד המעגלים הפנימיים של תלמידי הרב גינזבורג שכמובן יגיעו להתוועדות, ההתוועדות פורסמה גם בציבור הדתי, אך עיקר הפרסום הושקע דווקא 'בציבור הכללי', "כיוון שיש לנו מטרה לחבר ביין כל הגוונים של עם ישראל", מסביר פלאי.

| 'ופרצת'-גם לגויים

אחת ההוראות החשובות של הרבי מליובאביץ' זצ"ל היייתה להשקיע המון ב'ופרצת' אפשר לומר שההחלטה לעשות את ההתועדות בתל אביב היא גם כדי לחדור את תרבות המערב בכלל תל אביב היא המיצג העיקרי של תרבות המערב, ובעצם הרעיון לעשות את האירוע בתל אביב מיצג גם את המטרה להפיץ את אור ה' לכל העולם. כלומר מלבד האחדות וההתחברות בינינו לביו עצמנו ישנה גם מטרה להפיץ את אור התורה גם לאומות העולם.

| להפוך את החושך לאור

ההתועדות תתקיים תחת הכותרת להפוך את החושך לאור. פלאי מסביר שההתוועדות תהווה גם הכנה לימי חנוכה הקרבים שכבר אפשר להרגיש את אור התקווה שלהם, ואף תהווה את אירוע ההשקה לספרו של הרב גינזבורג 'הנרות הללו' לחנוכה.

ההתועדות תתמקד באפשרות שלנו לעשות מהפך חיובי הן בתחום האישי של כל יהודי עם הטרדות האישיות שלו והן בתחום הציבורי בו לצערינו אנו נמצאים כיום בתקופה קשה עם מראות ואירועים שגורמים לנו להבין שנצרך שינוי מהותי בהתיחסותינו לחיי הכלל של עם ישראל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד