בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

היום: דיון לקיצור מאסרו של רוצח

היום (ד') תדון ועדת השחרורים בערעור שהגיש אחד הרוצחים ב"ליל הקלשונים". עשרות משפחות שכולות במכתב לוועדה. "אנחנו צריכים להילחם כדי להשאיר אותם בכלא, גם ככה החיים שלנו הרוסים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ג כסלו תשע"ו - 08:14 25/11/2015
גודל: א א א
מחבל במעצר, מובל לדיון. למצולמין אין כל קשר לכתבה (הלל מאיר TPS)
מחבל במעצר, מובל לדיון. למצולמין אין כל קשר לכתבה (הלל מאיר TPS)

בוועדת השחרורים של משרד המשפטים, צפויים היום (רביעי) לדון בעניין שחרורו המוקדם של איברהים אגבריה, ערבי מוואדי ערה שרצח, יחד עם ארבעה ערבים נוספים באמצעות סכינים, גרזנים וקילשון את שלושת חיילי צה"ל גיא פרידמן, יעקב דובינסקי ויורי פרדה הי"ד, בי' אדר א' התשנ"ב שכונה אז "ליל הקלשונים".

על ארבעת המחבלים, כולם בעלי תעודות זהות כחולות מוואדי ערה, הוטלו שלושה מאסרי עולם, אך כעת עתר אחד המחבלים במטרה שוועדת השחרורים תקצוב את שחרורו המוקדם.

"אנו קוראים לכם, במיוחד בימים אלו בהם הטרור משתולל בערי ישראל ופוגע באזרחי ישראל ובכוחות הביטחון, לחזור בכם ולבטל לאלתר את ההליך המיותר והפוגעני הזה הנותן פרס לטרור, פוגע באמון הציבור במערכת המשפט והחוק ופוגע בכבודם של הקרבנות ז"ל ובמשפחות החללים". את הדברים כתבו בני משפחותיהם של החללים ועל המכתב, שנשלח בין היתר לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת המשפטים איילת שקד, חברי הועדה ועוד, חתמו עשרות משפחות שכולות ונפגעי טרור.

"זה אבסורד שאין עונש מוות במדינה שלנו", אמר בשיחה עם הקול היהודי ירון פרידמן, אחיו של גיא הי"ד שנרצח בליל הקלשונים. "עד שלא ישנו את החוק, נאלץ לעמוד בסיטואציות הזויות כאלו, כאשר בתוך גל טרור ששוטף אותנו, האויב מכה ואין מענה, מהצד המשפטי נותנים למחבלים פוטנציאלים את ההרגשה שזה לא עבירה גדולה לרצוח יהודים והם ישוחררו בקרוב. רק ענישה כבדה ועמידה מאחוריה תרתיע את המחבלים", קובע פרידמן.

"אנחנו בתור משפחה שכולה סבלנו הרבה סביב הבקשות לשחרר את המחבלים הרוצחים", מספר פרידמן. "כבר בשנים הראשונים, שנתיים אחר מאסרם, ביקשו לשחרר אותם באיזו עסקה ומאז בכל עסקה או מחווה לאבו מאזן או לאמריקאים, עולים שוב השמות שלהם ואנחנו צריכים להילחם כדי להשאיר אותם בכלא. גם ככה מאז הרצח החיים שלנו הרוסים. אין לנו מנוח בכל השנים האלו".

פרידמן מותח ביקורת קשה על העובדה שבישראל מתייחסים לאוייבים, כדבריו, כאסירים ופושעים בלבד. "מתייחסים אליהם כמו כל האסירים האחרים במדינה, בעוד הם חוליית טרור שהתארגנה בשליחות של האויב מהג'יהאד האיסלאמי הרוצה בהשמדה של המדינה. בפעולה מכוונת הם חדרו לבסיס עם מדים ובאכזריות הרגו את החיילים".

"כל הזמן קוראים להם אסירים בטחוניים", אומר פרידמן ומוסיף "אבל אנחנו פה כדי להזכיר מה הם עשו ועל מה הם יושבים במאסר, כדי שלא יוציאו אותם מהכלא בחנינה. אנחנו עומדים חסרי אונים מול המערכת המשפטית ומול המדינה".

לסיום מוסיף פרידמן ומזכיר, כי "הרבה מהקורבנות האחרונים נרצחו בידי מחבלים ששוחררו מהכלא. לצערנו, עד שהציבור לא יבין שהמחבלים האלו לא חוזרים למוטב אחרי תקופת מאסר, אלא ממשיכים בטרור, עוד ועוד משפחות יאבדו את יקיריהן".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד