בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חבורה שמעלילה עלילות דם"

מ"פ במיל' הגיש בקשה ליועמ"ש כנגד ארגון "שוברים שתיקה" הפועל כנגד חיילי צה"ל. "צריך שהציבור יהיה מודע לשקרים שלהם"

  • י"ג כסלו תשע"ו - 17:51 25/11/2015
גודל: א א א
חיילים בסמטאות חברון (ציפי שליסל TPS)
חיילים בסמטאות חברון (ציפי שליסל TPS)

בימים האחרונים עלה ארגון "שוברים שתיקה" לכותרות בעקבות סרטון בן 15 שנים שהפיצו אנשי הארגון בו נראים חיילי צה"ל יורים אש כבדה לעבר מטרות בעיר חברון בתקופת האינתיפאדה השנייה.

שוחחנו עם עמית דרי, מ"פ במילואים המשרת בחברון שהוציא לאחרונה שני סרטונים בהם נראים סיורים אותם עורכים אנשי "שוברים שתיקה" למבקרים מחו"ל. בסיורים מסביר אבנר גבריהו, כי חיילי צה"ל יורים באופן יום יומי ממכונות ירייה לעבר "חפים מפשע" בחברון ללא דיוק ואבחנה.

עמית דרי

"אני מ"פ, כבר כמה שנים בצבא" פותח דרי, ומספר על הפגישה הראשונה עם אנשי הארגון. "באתי בתור קצין מילואים לפעילות צבאית בחברון. באמצע הקפצה לפעילות, הג'יפ שלנו נחסם על ידי יהודה שאול, מנכ"ל שוברים שתיקה. התרעתי פעם, פעמיים, שלוש והוא לא עזב. עצרתי אותו והזמנתי משטרה שתיקח אותו".

"מאז האירוע הזה, אני שנתיים חוקר את הארגון שלהם. יצאתי עם סרטונים שמראים איך הוא מציג את צה"ל, הוא ואבנר גבריהו פעילים בעיקר בחברון".

"אני מנהל מכינה קדם צבאית תבור ואני, כאיש חינוך, מרגיש אחריות כלפי החניכים שלי שתכף מתגייסים לצבא וכלפי הלוחמים שלי כמ"פ. האחריות שלי, אחרי שראיתי את הדברים, פשוט עוררה אותי לקום ולצעוק שיש כאן חבורה של אנשים שמעלילה עלילות דם, גרסת 2015. אלפיים שנה עם ישראל לא ידע להתמודד עם עלילות דם, ועכשיו ניתן להתמודד. זו חבורה של אנשים שקרנים שמסתמכים על עדויות אנונימיות ושברי עדויות. הם לא מוכנים לחשוף את החומר שבידיהם. מדובר, אגב, בחבורה מצומצמת שאחראית על כל הסיפור הזה".

| "לגרום להם להפסיק עם הרעל"

באמצעות עורך הדין אייל פלטק, הגישו דרי וחייליו בקשה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את הסרטונים ואת פעילותו של הארגון. "הם אומרים שצה"ל יורה במכונות ירייה לעבר אזרחים חפים מפשע. הם טוענים שהחיילים הופכים את הירי לסוג של משחק וידאו. הם טענו שהחיילים, כשהם רוצים לראות משחק חשוב, הם פורצים לבתים של "פלסטינים", אוזקים את האנשים וסוגרים אותם בחדר כדי לצפות במשחק. הם טוענים שצה"ל מגיע לחברון בשביל להתאמן ולא לצורך פעילות מבצעית".

עו"ד אייל פלטק (יהודה פרל)

"אנחנו פועלים בכמה מישורים חוקיים כנגד ארגון שבצורה כל כך נוראית פוגע בחיילי צה"ל ובשמם הטוב", אמר עורך הדין אייל פלטק בעניין. "ארגון שפוגע בתדמית של החיילים ושל המדינה. הצטברו אצלנו סרטונים שמתארים איך הם פועלים ואיך הם מסיתים כל מיני אנשים ומשקרים להם. מישהו צריך לגרום להם להפסיק עם כל הרעל הזה שהם מפיצים".

פלטק פנה גם לרשם העמותות בגין עבירות פליליות שמבצעים לכאורה פעילי "שוברים שתיקה" בשטח. בנוסף, הגיש שי גליק, פעיל ימין מוכר, תלונה במשטרה כנגד אנשי הארגון בטענה שהם בוגדים במדינה.

דרי מדגיש כי "הרעיון הכללי של ארגון "שוברים שתיקה" הוא טוב. זו חבורה של לוחמים שהחליטו לספר חוויות מהצבא. אבל הארגון איבד את הכיוון והדרך ברגע שהוא חצה את טרמינל 3 והתחיל לעשות את הפעילות שלו באירופה. אחרי זה אנחנו מתפלאים איך מחרימים אותנו בעולם".

"אני קורא לאנשי חינוך לא להזמין את האנשים האלו ולא לתת להם במה. לחיילים ולמתגייסים אני אומר להתעלם ולקחת בעירבון מוגבל את הארגון הזה כי ממזמן הם חצו את הקווים. אני קורא להחרים אותם ושהציבור יהיה מודע לעלילות דם האלו".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד