בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"דברי שבח והלל למחבלים – אינם הסתה"

כך קבעה שופטת בית משפט השלום בירושלים בדיון בעניינו של עורך ערבי החשוד בהסתה לטרור

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"א כסלו תשע"ו - 09:15 03/12/2015
גודל: א א א

"מדובר רק בדברי שבח והלל או הזדהות עם מבצעי טרור, אולם אין בהם קריאה מפורשת לביצוע מעשים דומים", כך קבעה אתמול (רביעי) שופטת בית המשפט השלום בירושלים ג'ויה סקפה שפירא בדיון בעניינו של עורך הדין הערבי טארק ברגות שנחשד בהסתה לטרור ברשות החברתיות.

עו"ד ברגות, הוא סנגורו של אחמד מנאסרה, ערבי כבן 13 שביצע את פיגוע הדקירה בשכונת פסגת זאב בירושלים לפני כחודש וחצי, אז נפצע יהודי בן גילו ויהודי נוסף בשנות ה-20 לחייו. עורך הדין החשוד, נעצר לאחר שפרסם פוסטים בעמוד הפייסבוק שלו, בהם על פי החשד הסית לטרור כנגד יהודים. בית המשפט שחרר אתמול את ברגות ממעצרו בתנאים קלים בלבד.

השופטת שפירא טענה, כי היא מסופקת האם ברגות אכן עבר עבירה של הסתה לאלימות או טרור. "חלק גדול מן הפרסומים המיוחסים למשיב אינם ערבים לאוזן ולעין הקוראת אותם ועשויים להיות מקוממים, אולם מדובר בפרסומים שהם במסגרת חופש הביטוי", אמרה השופטת.

"חלק של הפרסומים, יש בו כדי להקים חשד לעבירה של פרסום דברי שבח והלל למעשי אלימות. עם זאת, מדובר בדברים שהם לכל היותר דברי שבח והזדהות עם מי שביצע מעשה אלימות או טרור, ואין בהם קריאה מפורשת לביצוע מעשים דומים".

רס"מ גדי לובין, נציב המשטרה, פרט במהלך הדיון את תכנם של הפוסטים אותם פרסם עורך הדין החשוד. "בילאל גאנם (ערבי שביצע את פיגוע הירי בארמון הנציב בו נרצחו שלושה יהודים – י.פ) צריך להכיר אותו, הוא שיא הגבריות". בפוסט אחר פנה עו"ד לדרוזים בישראל "לא להיסחף אחר הרשויות של הכיבוש, ולא לבצע את ההוראות שלהם בתקיפת האחים שלנו". כמו כן, הוא קרה להקים "פסל לשהידים" מהבטונדות שהציבה המשטרה בשכונות מזרח ירושלים.

כיוון שעו"ד ברגות מייצג עצירים רבים בירושלים, הורתה השופטת לשחררו מאולם בית המשפט כשהוא אינו כבול.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד