בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הפרות חוק וזכויות אדם ממידה ראשונה"

הותר לפרסום דבר "הפרשיה החמורה" בה מתעסקים בשב"כ - צעירים יהודים נעצרו בקשר לאירוע בדומא. עורכי דינם: "ככל שהתמונה תתבהר ניתן יהיה להבין כי הודעות בדבר התקדמות בחקירה חסרות אחיזה"

  • כ"א כסלו תשע"ו - 12:03 03/12/2015
גודל: א א א
מעצר. אילוסטרציה (משטרת ישראל)
מעצר. אילוסטרציה (משטרת ישראל)

הותר לפרסום דבר "הפרשייה החמורה" ובה ה"התפתחות הדרמטית" עליה מדובר בתקשורת בימים האחרונים ובה עוסקים בחטיבה היהודית בשירות הביטחון הכללי ובימ"ר ש"י במשטרה.

על צו איסור הפרסום הכבד על הפרשייה שחררה היום המשטרה הודעה לפיה, נעצרו יהודים שנטען כנגדם על "השתייכות להתארגנות טרור" ובביצוע "תג מחיר" או בלשון ההודעה "ביצוע פיגועי טרור". עוד נכתב בהודעה כי נבדקים חשדות קונקרטיים סביב אירוע הצתת הבתים בכפר דומא.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד הצעירים אמר בתגובה כי "המשטרה והשב"כ פוגעים באופן מהותי בזכויותיו של מרשי. לאט לאט אנחנו הופכים להיות כמו ארגנטינה. לא מאפשרים לראות אותו, לא מביאים אותו לדיונים בבית המשפט, מסתירים אותו במרתפי השב"כ וזאת לאחר שהסתבר שבמהלך מעצרו הוא הוכה והותקף. ככה לא מנהלים משטר דמוקרטי".

אחד הבתים שנשרפו בדומא

עו"ד חי הבר מארגון חוננו המייצג את אחד החשודים הגיב לדברים, ואמר כי "לאחר 8 ימים בהם מרשי מצוי עצור מבלי שראה את עורך דינו או את בני משפחתו, ואף שופט, הותר לציבור לדעת כי במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית ניתן הלכה למעשה "להעלים" אנשים מבלי שאף גורם יוכל לבקר את פעילות גורמי החקירה. אני סבור כי ככל שהתמונה תתבהר ניתן יהיה להבין כי הודעות של רשויות החקירה בדבר התקדמות בחקירה כזו או אחרת הן חסרות אחיזה במציאות".

עו"ד עדי קידר המייצג חלק מן העצורים, הגיב ואמר כי "אין לנו אפשרות להתייחס עניינית לחשדות והראיות שיש או אין כנגד החשודים. מה שכן ניתן להגיד בצורה ברורה ומדוייקת, הוא שבמהלך השבוע האחרון, מדינת ישראל באמצעות כל ראשי רשויות אכיפת החוק, שב"כ משטרה, פרקליטות וגם בתי המשפט, עשו יד אחת, ובמהלך כל השבוע הזה נעשו הפרות חוק והפרת זכויות אדם מהמדרגה הראשונה, והכשירו כל שרץ אפשרי כדי לאפשר את החקירה הזו. ברגע שיוסר צו איסור הפרסום באופן מלא, ולא משנה מה יהיו תוצאות החקירה, התמונה שהציבור יראה היא תמונה מדאיגה מאוד לגבי רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט".

עו"ד ציון אמיר, המייצג את אחד הקטינים בפרשייה, הגיב ואמר, כי "קשה מאוד למצוא הצדקה למניעת פגישה עם עו"ד ביחס לעצור, ודאי לעצור קטין, כאשר אינך יודע דבר וחצי דבר על מהות החשדות, על כיצד נראה בכלל הלקוח שלך, כאשר הפרשה נמצאת תחת מעטה של ערפל מוחלט. העצור בנסיבות כאלה מבודד מהעולם ומנותק לחלוטין מכל קשר עם אחרים, לא משפחה לא הורים ולא עו"ד, ויש בכך פגיעה קשה בלתי מידתית ובלתי נסבלת בזכותו של אדם להליך הוגן וזכותו להיוועץ עם עורך דינו. צריך להביע דאגה וחשש שפגיעה כזו חמורה יכולה להביא לעיוות דין. אני מציע להיות זהירים בהצהרות וקביעות בטרם עת. אני מצוי שנים רבות בהליכים מהסוג הזה והתמודדנו בעבר עם מעצרים כאלו שבסופם עמדת השב"כ לא התקבלה והחשדות הופרכו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד