בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רוני אלשיך - מפכ"ל המשטרה

היום נכנס רוני אלשיך לתפקידו כמפכ"ל המשטרה. הפורום למען ירושלים: "התנהלות המשטרה תלויה בהחלטות הצמרת, אנו קוראים למפכ"ל להוביל מאבק בבניה הבלתי חוקית ה'פלסטינית'"

  • כ"א כסלו תשע"ו - 13:56 03/12/2015
גודל: א א א
(משטרת ישראל)
(משטרת ישראל)

רוני אלשיך מונה היום למפכ"ל המשטרה, על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן. אלשיך מחליף את קודמו בתפקיד, רב ניצב יוחנן דנינו, שעזב את התפקיד לפני כחמישה חדשים. בתקופת המעבר כיהן כמפכ"ל ממלא מקומו של דנינו, ניצב בנצי סנאו, שהודיע כעת על פרישתו מהמשטרה.

אלשיך נכנס לתפקידו באיחור של שבועיים, זאת לאחר ששבר את רגלו כשמעד במדרגות ביתו. כזכור, מינויו של אלשיך מתבצע על רקע 'רענון' במשטרת ישראל לאחר שהשר ארדן החליט שהמפכ"ל החדש צריך להגיע מחוץ לשורות המשטרה.

חיים צח לע"ם

מ'פורום עוטף ירושלים' הנלחם בהשתלטות ערבים ובדואים על אדמות באזור ירושלים נמסר, כי "עם כניסתו של המפכ"ל החדש, רוני אלשיך, משטרת ישראל מתחילה היום עידן חדש. אתגרים רבים עומדים בפני המפכ"ל החדש ואנו מלאי תקווה כי יצליח להוביל את המשטרה בהצלחה".

בפורום מסבירים כי "פעילות המשטרה בשטח למניעת ההשתלטות 'הפלסטינית' הבלתי חוקית על אדמות מדינה, תלויה רבות בהחלטות של צמרת שירותי הביטחון. אנו קוראים למפכ"ל החדש להוביל את המאבק בבניה הבלתי חוקית 'הפלסטינית', ולהשליט סדר וביטחון במזרח הפרוע של מדינת ישראל בין ירושלים לים המלח".

אלשיך, בן 52, התגייס בשנת תשמ"א לגדוד הצנחנים ממנו פרש כסמג"ד לאחר שבע שנים. לאחר מכן התגייס אלשיך לשב"כ, שם התקדם במהלך השנים עד לתפקיד סגן ראש השב"כ בו שימש עד לתקופה האחרונה.

חיים צח לע"ם

כזכור, בתחילה נראה היה כי למפכ"ל המשטרה ימונה תא"ל במיל' גל הירש, אלא שלמינויו נשמעו התנגדויות מצד משפחות שכולות ממלחמת לבנון שטענו על התנהלות כושלת של הירש במלחמה. בנוסף נשמעו טענות על התנהלותו העסקית של הירש, והשר ארדן הכריז כי מאחר ותהליך הבדיקה יכול להמשך זמן רב, תוסר מועמדותו של הירש למפכ"ל.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד