בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ב'וואלה' דואגים לעמותות הערביות

ב'וואלה' מודאגים מנפילתם של עמותות ערביות שנתמכו על ידי התנועה האיסלאמית • מבט לתקשורת

  • אורי קירשנבום
  • כ"ה כסלו תשע"ו - 10:52 07/12/2015
גודל: א א א
פשיטה על משרדי התנועה האיסלאמית (דוברות המשטרה)
פשיטה על משרדי התנועה האיסלאמית (דוברות המשטרה)

לפני כמה שבועות החליט הקבינט על הוצאתו של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק. החלטה זו גרמה לכך שפעילותן של עמותות רבות שנתמכות על ידי הפלג הפכו בלתי חוקיות.

באתר 'וואלה' עלתה היום (ב') כתבה על "פגיעה קשה בפעילות עמותות החוסות תחת הפלג הצפוני של התנועה".

בכתבה נמנים כמה ארגונים שכאלה: אגודת 'אקראא' הפועלת למען צעירים ערבים המעוניינים לגשת למבחן הפסיכומטרי ומסייעת גם לסטודנטים ערבים לעמוד בנטל הלימודים.

| הסתה באוניברסיטאות או ארגון סיוע תמים?

מועאד חטיב, מורה לאנגלית מטעם העמותה מצוטט בכתבה: "אנחנו מלמדים כבר כמה שנים ובהצלחה. פתאום עכשיו זה לא חוקי ללמד אנגלית? פעילותנו נעשית אך ורק בתחום החינוך, ללא כל פוליטיקה. בעוד עשרה ימים יש מבחן, לא יכולתי להשאיר את התלמידים ככה ולימדתי בהתנדבות, על חשבוני. לא רציתי שהתלמידים ייפגעו. מה זו אשמתם?".

בכתבה אמנם מציינים שחטיב הוא בנו של השייח' כאמל חטיב', סגנו של רא'אד סלאח, אך משום מה שכחו לציין שם את עברו הבטחוני המכובד של האב. "אני דורש מעמנו בגדה המערבית להתקומם אל מול הכיבוש, לטובת ניצחון ירושלים ואל-אקצא", הוא אמר לפני כשנה. לפני כ-15 שנה הוא כינה במאמר עיתונאי את ישראל "כינה, שמקננת בגוף העולם הערבי ומוצצת את דמו ומשאביו תוך בולמוס של כיבושים". במשך השנים הוא נעצר מספר רב של פעמים.

כאן גם המקום לציין שלפני כשמונה שנים טען אל"מ במילואים יונתן פיגל, כי ארגון 'אקראא' פועל להטמעת ערכים איסלאמיים רדיקליים בקרב סטודנטים ערבים בישראל. באתר ynet הוא צוטט אז כטוען שהארגון מנהל קשרים עם המחאס והוא חלק מארגון בינלאומי מסועף שמקדם אג'נדות איסלאמיות רדיקליות, אבל זה כאמור, לא צויין בכתבה ב'וואלה'.

| עיתונאים מסכנים או מסיתים?

ב'וואלה' נטען עוד כי מאות עובדים של עמותות שונות צפויים לקבל מכתבי פיטורים בעקבות ההחלטה להוציא את התנועה מחוץ לחוק, ביניהם גם עיתונאים רבים במגוון רחב של עיתונים ערבים.

העיתון 'סוות אל-חק ואל-חוריה' פרסם, לדוגמא, מאמר של השייח' רא'אד סלאח בו הוא כתב: "לא מספיק להסכים על כך שירושלים ואל-אקצא הם אחד מעקרונות העניין הפלסטיני, אלא יש להסכים על נקיטת כל האמצעים להגנה על אל-קדס ואל-אקצא ולעמידה מול הכיבוש הישראלי, הפועל בעקשנות לייהוד אל-קדס ובניית בית מקדש כוזב על הריסות אל-אקצא, וזאת עד שהכיבוש ישראלי יסתלק, בקרוב, מאל-קדס ומאל-אקצא", וזה כמובן רק דוגמא קטנטנה לרוח המאמרים שבעיתון. כל זה, כאמור, לא מנע מ'וואלה' להביע חמלה ודאגה לאותם עיתונאים ש"מחפשים את דרכם מחדש בשוק העבודה, שממילא סגור ברובו בפני הערבים בישראל".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


6 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד