בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מערכת חיסון פגועה נלחמת בגוף עצמו"

במכתב ששלח הרב יצחק גינזבורג למשפחות העצורים, המשיל את המצב למערכת החיסון בגוף. "להסביר בשפה ברורה את החזון המתוקן של תורת ישראל"

  • כ"ה כסלו תשע"ו - 11:01 07/12/2015
גודל: א א א
הרב יצחק גינזבורג (יהודה פרל)
הרב יצחק גינזבורג (יהודה פרל)

כבר יותר משבוע שנחקרים מספר נערים יהודים, ביניהם קטינים, תחת לחצים קשים במתקני השב"כ. בשירות הבטחון הכללי טוענים כי אלו הם החשודים בהצתת הבית בכפר דומא לפני מספר חודשים. עורכי דינם של העצורים אומרים מנגד, כי השב"כ ובית המשפט רומס ברגל גסה ערכים דמוקרטיים רק בכדי להוציא מהם הודאה.

במכתב שנשלח למשפחות העצורים, המשיל הרב יצחק גינזבורג, ראש תנועת דרך חיים ומוסדות גל עיני, את המצב היום למערכת החיסון בגוף האדם. "הצטערתי מאוד לשמוע על ההתנכלות לכם ולבניכם היקרים", פתח הרב את מכתבו.

"תפקיד מערכת הביטחון הוא להגן על העם מפני אויביו, כמו תפקידה של מערכת החיסון שברא ה' בגוף האדם. אך כידוע, לעתים נפגעת מערכת החיסון ואז היא נלחמת בגוף-עצמו". הרב שילב במכתבו מעט הסברים מתורת החסידות, בשפה בהירה והוסיף כי "לצערנו, כך קורה היום, במידה מרובה, למערכת הביטחון במדינה: המלחמה הנדרשת באויבינו נעשית בקול ענות חלושה, ואילו כלפי אחים אהובים נוהגים בקשיחות מרובה, יד איש באחיו".

"בפרשת השבוע אנו קוראים על חטא מכירת יוסף. קנאת האחים ושנאתם ליוסף נבעו מחוסר הבנה, "ויכר יוסף את אחיו, והם לא הכירוהו". ככל שנשכיל לפרש את חלומותינו, ולהסביר בשפה ברורה את החזון המתוקן של תורת ישראל – כן נזכה בעזרת ה' לתיקון חטא מכירת יוסף, לאהבת ישראל ואחדות ישראל".

"חזקו ואמצו. בעזרת ה' צדקתכם תתגלה לעיני כל במהרה, והקב"ה יהפוך לנו את החשכה לאור גדול".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד