בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפיגוע בחברון: "בגלל שמחפשים הומניות"

בחברון מאשימים את שר הבטחון והמח"ט. "בגלל שהם רוצים להיות הומניים, במקום להתעסק עם המחבלים הם מתעסקים בפרשת דומא".

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ה כסלו תשע"ו - 18:42 07/12/2015
גודל: א א א
הסכין בזירת הפיגוע (TPS)
הסכין בזירת הפיגוע (TPS)

הפיגוע הקשה שהתרחש היום (שני) בחברון, הוא לא הפיגוע הראשון שהתרחש לאחרונה באזור, ואם המצב ימשיך כפי שהוא היום, סבורים תושבי המקום כי הפיגוע הבא הוא רק עניין של זמן. "שוטרי המג"ב אמנם הרגו את המחבל, אבל כמו שאומרים, הניתוח הצליח אבל החולה מת", אמר היום בשיחה עם הקול היהודי ישראל ברמסון, סגן ראש מועצת קרית ארבע-חברון, שאת האצבע המאשימה מפנה כלפי מח"ט חברון יריב בן עזרא ושר הבטחון משה יעלון.

"מדובר בתחנת אוטובוס בה יהודים עומדים לתפוס טרמפים או להמתין לאוטובוס אגד, וערבים עוברים שם חופשי ללא בידוק, והכל בשביל הומניות. יש דו קיום בין ערבים ליהודים", אומר ברמסון בציניות ומוסיף מיד "וזה מה שקרה, הם דקרו אותו".

"מחפש להיות הומני במקום לטפל במחבלים". אל"מ יריב בן עזרא במערת המכפלה, הערב (מנהלת מערת המכפלה)

הפצוע, תושב האזור, עוסק בגינון בחצר מערת המכפלה, מלאכה בה החל לעסוק לאחר שקודמו בתפקיד יצחק אימס הי"ד, נרצח בפיגוע ירי בכביש 60 סמוך לקרית ארבע לפני כחמש שנים. "המח"ט ושר הבטחון משחקים בחיי אדם. בגלל שהם רוצים להיות הומניים, במקום להתעסק עם המחבלים הם מתעסקים בפרשת דומא".

| "הפתרון האמיתי: לגרש את המחבלים ותומכיהם"

לדבריו של ברסמון, הפתרון המיידי הוא ברור. "יש למנוע מערבים את המעבר במקום ולעשות את השטח סטרילי. זו התשובה הכי בסיסית בעולם", אומר ברמסון נחרצות. "בכל השטח ממערת המכפלה עד כיכר גרוס, יש מגע בין יהודים לערבים. באותו אזור יש שטח דומה בו יהודים עומדים וערבים עוברים. הפיגוע הבא כבר מסומן", הוא מתריע ומדגיש "צריך לעשות גדר של כמה עשרות מטרים בלבד".

לדבריו של ברמסון, לא מספיק פתרון נקודתי, ויש לגרש את המחבלים ותומכיהם משטח ישראל. "זהו הפתרון האמיתי, כל השאר הם דברים טובים אך לא יחזיקו מים. מי שלא סובר כך, טח עיניו מראות את המציאות הקשה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד