בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"השב"כ חצה את כל הקווים האדומים"

הנהגת הישוב כוכב השחר במכתב גלוי על רקע המעצרים בפרשת דומא ובמגבלות צו איסור הפרסום שמוטל על הפרשה: "השב"כ חצה את כל הקווים האדומים – אזרח שומר חוק, משרת במילואים יכול למצוא עצמו מושלך למרתפי השב"כ"

  • יח"צ
  • כ"ז כסלו תשע"ו - 10:55 09/12/2015
גודל: א א א
כוכב השחר (אלחנן גרונר, הקול היהודי)
כוכב השחר (אלחנן גרונר, הקול היהודי)

בצעד חריג יוצאת הנהגת הישוב כוכב השחר ורב הישוב אהד קרקובר במכתב חריג לציבור ולראשי ההתיישבות ובו מביעים מחאה ותדהמה נוכח פעולות השב"כ בפרשת דומא. המכתב מפרט במגבלות צו איסור הפרסום דברים אשר לדברי הנהגת הישוב יזעזעו את ההתיישבות בפרט ואזרחי ישראל בכלל, ברגע שיותרו לפרסום.

"בשבוע האחרון גילינו בצער ובתחושת תסכול עמוקה, כי במדינת ישראל הדמוקרטית ניתן לבצע מעשים חמורים כלפי אזרחים נורמטיביים בחסות רשויות החוק. צו איסור הפרסום המוטל על הפרשה מונע מאתנו לפרט את הדברים, אבל לא נוכל להחשות נוכח העוול המתרחש לעינינו", נכתב.

"התברר לנו, שבמדינתנו עשוי אזרח שומר חוק, מצטיין נשיא, משרת במילואים ותורם לחברה - דמות חינוכית מוערכת העוסקת בפעילות עם נוער ומחנכת לאהבת המדינה - למצוא עצמו מושלך למרתפי השב"כ, ללא תנאים מינימאליים, ללא עוול בכפו וללא חשד כלפיו", כתבו בהנהגת הישוב והוסיפו כי "זו התנכלות חמורה, זו חציית קווים אדומים, במדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית ולהגן על זכויות הפרט ללא הבדל דת, מין או השקפה אישית. נציגי החוק מתעמרים לשווא במי שגם הם יודעים שאינו קשור למעשה אותו הם חוקרים. גם הם יודעים שהוא אינו מאמין באלימות כדרך לפתרון בעיות ובוודאי לא היה קשור למשהו בכיוון זה, וכאמצעי לחץ (על מי???) מאריכים את מעצרו שוב ושוב".

"הזדעזענו במיוחד לשמוע שנשללו מחברנו התפילין שלו. זו התנהגות של משטרים אפלים. (בימים אלו קשה שלא להיזכר בגזרות של מלכות יוון הרשעה על קיום מצוות האלוקים)".

"אנו חשים פגיעה קשה באמון שרצינו לתת ברשויות החוק והמשפט, ומערכות הביטחון, שאמורות לשמור ולהגן עלינו כאזרחים במדינה שלנו. כל אחד מאתנו עשוי להימצא יום אחד בסיטואציה דומה! יחס הזה מתיר את דמנו, ותנאי המעצר המשפילים רק מדגישים זאת. כקהילה וכציבור נאמן לא נוכל לקבל שרשויות החוק פוגעות בנו ברגל גסה. הנזק לטווח הארוך הוא ברור, אסור לתת לדבר זה לקרות!".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד