בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תורמים ביד רחבה: בשכם תומכים במחבלים

למעלה מחצי מיליון ש"ח גיוסו עד כה לבנייתם מחדש של בתי רוצחי בני הזוג הנקין. "הזדהות כזו מזכירה את האינתיפאדה הראשונה" • חפים מפשע

  • ל' כסלו תשע"ו - 22:07 12/12/2015
גודל: א א א
ביתו של אחד מרוצחי בני הזוג הנקין, בשכם (קרדיט: 'מצב בטחוני גלובלי')
ביתו של אחד מרוצחי בני הזוג הנקין, בשכם (קרדיט: 'מצב בטחוני גלובלי')

במשך שבוע בלבד, נאספו על ידי ערביי שכם למעלה מחצי מיליון שקלים לצורך בנייה מחדש של בתי רוצחי בני הזוג הנקין הי"ד, שנהרסו בידי צה"ל.

יחיזא עבדאללה, סמיר כוסא, כרם רזק וראג'ב עליוה, ארבעתם ערבים משכם, רצחו בחול המועד סוכות את הרב איתם ורעייתו נעמה הנקין הי"ד, תושבי הישוב נריה שהיו בדרכם לאלון מורה שבשומרון. הרצח בוצע באמצעות יריות לעיני ילדי משפחת הנקין.

לאחר רצח בני הזוג הנקין, נרשמה עלייה חדה בכמות הפיגועים, עשרות יהודים נרצחו ורבים אחרים נפצעו. לאחר מכן צה"ל הרס את בתיהם של המחבלים בשכם, ובמהלך ההרס התפרעו ערבים רבים במקום.

מספר צעירים ערבים משכם יזמו את הרעיון, והציבו קופסת זכוכית גדולה בכיכר המרכזית של העיר שכם. איש מערביי שכם לא מחה על כך ולהיפך, העוברים ושבים תרמו ביד רחבה לבנייתם מחדש של בתי המחבלים, שכונו "בני החורין הגיבורים".

"מראות כאלה של הזדהות מזכירות את ימי האינתיפאדה הראשונה", אמר אחד התורמים לסוכנות הידיעות הערבית 'מען'. קמפיין ההזדהות וההתרמה נפתח ביום ראשון שעבר וזכה לסיקור נרחב בכלי התקשרות הערביים בארץ.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד