בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי באמת זרק אבנים ליד קרית ארבע?

זעם בקרית ארבע על הודעת המשטרה לפיה נערים מהקריה יידו אבנים על רכב ופצעו ילד יהודי - "במשטרה רוצים לרשום הישג"

  • אורי קירשנבום
  • א' טבת תשע"ו - 09:27 13/12/2015
גודל: א א א
רכב שנפגע מאבנים. ארכיון (ביטחון עציון)
רכב שנפגע מאבנים. ארכיון (ביטחון עציון)

האם משטרת ישראל הוציאה הודעה שקרית? המשטרה הוציאה אמש (מוצ"ש) הודעה לתקשורת על כך שילד קטן נפצע מזריקות אבנים על רכב סמוך לקרית ארבע.

על פי ההודעה, כוח צה"ל שנכח באזור עצר שני קטינים יהודים שעל פי החשד יידו אבנים לעבר כלי רכב של ערבים במסגרת הפגנה שהתקיימה במקום ובשל טעות בזיהוי הם פגעו גם ברכב של יהודים וגרמו לפציעתו של הילד.

לאחר שכלי התקשורת ששו ושמחו על הידיעה שזכתה לכותרות ראשיות בכל אתרי החדשות, בניגוד למקרים רבים בהם נפצעים יהודים מידויי אבנים של ערבים, זועמים במועצת קרית ארבע על הודעת המשטרה וטוענים שהיא שקרית.

(צילום מסך מ-ynet)

(צילום מסך מ'וואלה')

ישראל ברמסון, סגן ראש המועצה וממלא מקומו, טען בשיחה לקול היהודי כי הוא מכיר את פרטי המקרה באופן אישי. "אני שוחחתי עם אחד הנערים שנעצרו ואני מכיר את פרטי המקרה ברמה האישית. בדקתי את כל הפרטים ואני עומד מאחורי כל מילה שאני אומר", הקדים ברמסון.

"הייתה הפגנה מסודרת של הנוער של קרית ארבע. מעת לעת הם עושים הפגנות כאלה במחאה על המצב הבטחוני. נגמרה ההפגנה והחבר'ה הלכו הביתה. כמה חבר'ה עמדו בטרמפיאדה. פתאום עוצר לידם ג'יפ ולוקח אותם לתחנת המשטרה. במשטרה הטיחו בהם שהם זרקו את האבנים, הם אמרו 'לא זרקנו שום דבר'", אמר ברמסון.

לדבריו, לאחר שהכחישו שהם יידו אבנים, ביקשו מהם השוטרים למסור עדות על מה שארע בהפגנה. הם סיפרו שהם קיימו הפגנה וכשהסתיימה, כולם התפזרו לבתים.

"פתאום בתקשורת מופיע בקולי קולות שעצרו שני חבר'ה מקרית ארבע. לפי דעתי דובר מחוז ש"י של המשטרה רצה לרשום הישג שהמשטרה עצרה מיידי אבנים אז הוא הוציא את הדבר הזה החוצה. לא מיניה ולא מקצתיה. עד לרגע זה לא יודעים מי יידה את האבנים והאם בכלל מישהו יידה אבנים".

דובר מחוז ש"י של המשטרה אמר לקול היהודי בתגובה: "הצבא עצר שני חשודים ביידוי אבנים. אנחנו לא פותחים תיק לכל מי שבא. לקחנו עדות, מה היה החלק שלהם, מה הייתה המעורבות שלהם. הם נחקרו בעדות פתוחה, זאת אומרת שהם לא חשודים ישירות. כשהתברר שהם לא קשורים - לאחר שהכחישו קשר, הם השתחררו. העובדה היא שהצבא הביא אותם בחשד ליידוי אבנים".

בעקבות הדברים, פרסמה הבוקר דוברות מחוז ש"י הודעה נוספת בה נטען כי החקירה העלתה שמדובר ביידוי אבנים שבצעו חלק מהנערים שקיימו במקום הפגנה עם דגלי ישראל: "לאחר חקירה עולה כי קבוצה של מספר נערים שקיימו מחאה עם דגלי ישראל על רקע המצב הביטחוני בכביש 60 סיימו את המחאה וכאשר היו בדרכם חזרה לקריית ארבע חלק מאותה קבוצה זרקו את האבנים על הרכב הישראלי וגרמו לפציעתו של הילד. חקירת האירוע נמשכת וצפויים מעצרים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד