בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"נעשה כאן מחדל"

חה"כ אביגדור ליברמן ערך סיור בזירת הפיגוע בו נפצעו הרב שאול ורחל ניר. ביתו של הרב שאול: "היה לנו נס חנוכה"

  • יח"צ
  • א' טבת תשע"ו - 17:55 13/12/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע באבני חפץ (דוברות איחוד הצלה שומרון)
זירת הפיגוע באבני חפץ (דוברות איחוד הצלה שומרון)

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, ביקר היום במקום הפיגוע בצומת אורות ליד היישוב אבני חפץ, בו נפגעו בשבוע שעבר הרב שאול ורחל ניר בפיגוע ירי.

ח״כ ליברמן ביקר במקום עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן ועם בתם של הזוג ניר, לבנת עוזרי. ח״כ ליברמן הביע את תמיכתו בדרישת התושבים ובדרישת ראש המועצה להחזיר את רכיבי הבטחון למקום ואמר כי ״לא היתה שום סיבה לפתוח את הכבישים האלו לתנועת 'פלסטינים'. הכתובת היתה על הקיר וההחלטה הזו היא בגלל הנחייה של הדרג המדיני ורוח המפקד שמשרה שר הביטחון. צריך לבחון מחדש את כל נושא תנועת ה'פלסטינים' בצירים ובכבישים המובילים ליישובים היהודים״.

ליברמן ודגן בסיור היום (דוברות מועצת שומרון)

ח״כ ליברמן אמר כי ״גל האלימות האחרון הוא יוזמה של אבו מאזן שרצה להחזיר באמצעות האלימות את הנושא ה'פלסטיני' לסדר היום הבין-לאומי. ראש הממשלה ידע להפסיק את העברת הכסף לפלסטינים לפני הבחירות ואני מצפה שיידע לעשות זאת גם אחרי הבחירות כשהטרור משתולל והורגים יהודים״.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר כי "באנו לכאן היום כדי לחדד ולחזק את הדרישה שלנו. להחזרת הבטחון. סגירת כבישי הגישה לישובים לתנועת 'פלסטינים' והחזרת המחסומים ביו"ש. לא מפני שיש לנו משהו נגד 'הפלסטינים' אלא משום שאנחנו חפצי חיים. אני חושב שזו זכותו הבסיסית של כל אדם. כל אזרח במדינת ישראל. לא יעלה על הדעת שנצטרך שוב ושוב לשלם מחיר דמים כדי לקבל מה שמגיע לנו כאזרחים".

דגן הוסיף: "המעשה שנעשה כאן הוא: מחדל, מחדל מחדל. אין מילה אחרת לתאר את הפשע הזה. בא הדרג המדיני לפני 10 חודשים, בעקבות לחץ אירופאי, החליט בניגוד לפסיקת בג"ץ לפתוח את הכביש הזה כאן לתנועת 'פלסטינים'. ולמרות שהתרענו, הזהרנו, הסברנו שמדובר בכביש גישה לישוב. שאין סיבה שיסעו עליו 'פלסטינים'. זכינו להתעלמות ואטימות. ועכשיו יממה לאחר שסבא שהגיע לחגוג עם נכדיו את חג החנוכה, נפצע קשה בראשו, לאחר שהסבתא נפצעה גם היא, נזכרו לעשות את מה שביקשנו לעשות כבר לפני 10 חודשים. אם זה לא מחדל, אם זו לא התנהלות חלמאית - אז מה היא?! אני קורא מכאן לשר הבטחון ולממשלת ישראל להתעשת ולהחזיר את הבטחון לתושבי יו"ש. נמאס לנו להיות אזרחים סוג ד'. נמאס לנו שמתקבלות החלטות על בסיס הקול האירופאי ולא על בסיס שיקולי בטחון תושבי מדינת ישראל״.

| "הקליע נכנס לגולגולת אבל לא פגע במוח - נס חנוכה"

לבנת עוזרי בתם של הפצועים בפיגוע, ואלמנתו של נתנאל עוזרי הי"ד שנרצח לפני כשלוש עשרה שנה בפיגוע ליד חברון, נכחה גם היא במקום ואמרה: "אני מבינה את המורכבות שמדינת ישראל מתמודדת איתה בזירה הבינלאומית. עם זאת צריך להיות פתרון נקודתי של סגירת כבישים כדי להגן על חיי האזרחים".

בהתייחס למצב הוריה אמרה: "אתמול קיבלנו בשורות טובות. כשהגעתי לכאן הוציאו אותו מהרכב עם כדור בראש. אני חשבתי שזהו. אני הייתי בבית. שמעתי צרור יריות ושמעתי בכריזה, ירי בצומת האורות. יצאתי מהבית שאלתי איזה רכב זה. הבנתי שזה הם. ראיתי את אבא מוצא מהאוטו עם כדור בראש. עליתי איתו לאמבולנס צבאי. משם העבירו אותנו בטייבה לאמבולנס רגיל עם רופא. חשבתי שזהו. הבן אדם גמור. פתאום הוא התחיל לדבר. בדרך לבית חולים הרופא שואל אותו שאלות. תעודת זהות. הרופא שהיה באמבולנס אמר לנו שהיה לנו נס חנוכה. הקליע נכנס לגולגולת אבל לא פגע במוח. והיום הודיעו לנו שאכן המוח לא נפגע. זו הקלה גדולה עבורנו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד