בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ישראל צריכה לקבוע את המחיר"

בעקבות דבריה של אמו של החייל אורון שאול הי"ד, משפחות שכולות קוראות למדינה להתעשת בכל הנוגע לעסקאות לשחרור חטופים, חיים או מתים

  • א' טבת תשע"ו - 21:15 13/12/2015
גודל: א א א
אורון שאול והדר גולדין השם יקום דמם
אורון שאול והדר גולדין השם יקום דמם

משפחתו של החייל הדר גולדין הי"ד, שנהרג וגופתו נחטפה במהלך במצע 'צוק איתן' ברצועת עזה, אמרו הערב (ראשון) כי "משפחת שאול ואנחנו, משפחתו של הדר גולדין, מחכות זה שנה וחצי לשובם של בנינו הביתה, והחמאס מייצר מניפולציות פסיכולוגיות על מנת לשבור את רוחנו".

"הגיע הזמן שהמדינה לא תיכנע לדפוסי עבר, תציג עמדה תקיפה מול חמאס ותקבע היא את המחיר שחמאס ישלם על חטיפת חיילים. אסור למדינת ישראל לעשות שום מחוות הומניטריות ואחרות כלפי תושבי עזה, עד אשר יושבו הדר ואורון", אמרו במשפחת גולדין.

קודם לכן היום, קיימו זהבה והרצל שאול, הוריו של אורון הי"ד, מסיבת עיתונאים בביתם בה פנו לארגון הטרור חמאס בעזה וביקשו לקבל הוכחות מוצקות למצבו של בנם. "שנה וחצי עברו מאז המבצע, וחרף המאמצים שנעשו או שלא נעשו, בשורה התחתונה לא הגענו לתוצאה. אורון שאול לא חזר הביתה כמתחייב וכמצופה. חשוב לי להדגיש שעד היום - אין לנו, המשפחה, כל מידע מוצק ומוכח שאורון בחיים או לא בחיים, פצוע או הרוג, אנחנו במצב של אי-ודאות".

עוד הוסיפה זהבה שאול ואמרה, כי "הניה, אני פונה אליך שוב, אני רוצה להאמין לך. תציג הוכחות מוצקות על מצבו האמיתי של בני אורון. אני יודעת שיש לזה מחיר. ברגע שתציג הוכחות, אני מבטיחה, נהפוך את המדינה ואת העולם כדי שהעסקה תצא אל הפועל". יחד עם זאת מתחה זהבה ביקורת על המחוות "ההומניטריות" שישראל מעניקה לערביי רצועת עזה, כדוגמת העברת ציוד לשטח הרצועה. "חמאס נוהג במניפולציה ומחרחר מלחמה", אמרה.

בארגון הטרור חמאס הגיבו לדבריהם של משפחת שאול ואמרו, כי מאז מבצע צוק איתן עמדת הארגון לא השתנתה והם יעבירו מידע רק לאחר ישראל שתחרר את המחבלים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש במהלך מבצע 'שובו אחים'.

מאיר אינדור, יו"ר ארגון לאמגור לנפגעי הטרור, אמר בעקבות הדברים: "מי שצריך לעשות חשבון נפש היום היא ממשלת ישראל שמאפשרת לחמאס לשחק ברגשות המשפחה כדי לסחוט את ישראל במקום להבהיר לחמאס שלא יהיו יותר עיסקאות לשחרור מחבלים", אמר אינדור והוסיף: "את ההבהרה יש ללוות בשורה של סנקציות, הפסקת העברת גופות מחבלים, הפסקת צעדים הומניטריים כמו קבלת חולים מעזה ובדרוג עולה פגיעה בראשי החמאס".

הדס מזרחי, שאבדה את בעלה נצ״מ ברוך מזרחי ונפצעה במארב ירי שבצע משוחרר עסקת שליט הגיבה אף היא לדברים: "עסקת שליט גרמה באופן ישיר כבר לשש משפחות שכולות לאבד את יקיריהם. מלבד נפגעים שאבדו את חייהם או נפצעו באינתיפדה הנוכחית שלמשוחררי החמ״ס חלק גדול בה. אני מתכוונת להיאבק כדי שאחרים לא יסבלו כמוני וכמו ילדי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד