בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הצעת חוק נגד 'השתולים'

חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד), מגיש הצעת חוק כנגד ארגונים הממומנים בידי ישויות זרות. "לא הגיוני שעמותות שפוגעות במדינה תקבלנה תקני שירות לאומי".

  • ב' טבת תשע"ו - 14:06 14/12/2015
גודל: א א א

חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) מקדם כעת הצעת חוק בשם 'שתולים'. הצעת החוק עולה על רקעמחקר של תנועת 'אם תרצו' המציג ארגוני שמאל שונים כ'שתולים' של מדינות זרות. לטענת 'אם תרצו', ארגוני שמאל הנתמכים בידי מדינות זרות (חלקן ערביות), הם מעין שתולים המנסים לקדם אג'נדה אנטי ישראלית.

על פי הצעת החוק, תוטל חובת דיווח על הארגונים, ויאסר כל שיתוף פעולה ביניהם ובין משרדי הממשלה וצה"ל. בשביל לקיים שיתוף פעולה כזה באופן חד פעמי יידרש אישור מיוחד משר המשפטים.

בנוסף, ממליץ החוק על קנס של 100 אלף שקלים לארגון שתול שיעבור על החוק. כמו כן מציע החוק, כי רשם העמותות יוכל להגיש לבית המשפט בקשה לפירוקו של ארגון שתול, אשר במטרותיו או במעשיו ישנה פעילות עוינת כנגד מדינת ישראל.

בדברי ההסבר לחוק נטען כי עמותות ה'שתולים' הן "מייצגות מובהקות של בעלי אינטרסים פוליטים זרים". בנוסף ישנה קבילה על כך שאותן עמותות אשר פוגעות "ביכולתה של ישראל להגן על עצמה ו/או מסכנים את צביונה כמדינה יהודית ודמוקרטית", מקבלות הטבות כגון פטור ממס ותקני שירות לאומי.

ב'אם תרצו' ברכו על הצעת החוק.

תגובות (12) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד