בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הלוחם שהואשם בהכאת מחבל: שוחרר ממאסר

לאחר שהגיע לעסקת טיעון וריצה חודשיים מאסר בפועל, שוחרר לוחם שהואשם בהכאת מחבל. ארגון חוננו: "מעצר הלוחמים – תופעה מדאיגה שתיפסק על ידי חיזוק האמונה בצדקת דרכינו"

  • יח"צ
  • ב' טבת תשע"ו - 19:26 14/12/2015
גודל: א א א
לוחם שהכה מחבל (חוננו)
לוחם שהכה מחבל (חוננו)

לאחר חודשיים במאסר שוחרר היום (שני) לוחם גדוד 'נצח יהודה' שהואשם בהכאת מחבל ערבי. בימים האחרונים הגיע עו"ד אהרון רוזה מארגון חוננו שייצג את הלוחם, להסדר טיעון עם הפרקליטות הצבאית.

שחרורו של הלוחם מגיע על רקע הסערה סביב חקירתו במח"ש של השוטר שירה במחבלת שביצעה את פיגוע הדקירה סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים.

במסגרת ההסדר, הודה הלוחם בכך שנתן אגרוף בודד למחבל בעת שהיה אזוק, וזאת בשל צעקותיו, ועל רקע העובדה שהלוחם היה "טעון" משום שבעת מעצרו של המחבל בכפר עתיל שבאזור טול כרם, מצא אצלו ספר של היטלר.

יש לציין כי מדובר במחבל שהיה בכיר המבוקשים במבצע המעצרים של הגדוד באותו הלילה והוגדר כיעד חשוב אשר צפויים להיות ברשותו אמצעי לחימה.

הלוחם הורשע בעבירה של "התעללות", ובית הדין הצבאי גזר עליו חודשיים מאסר בפועל אותם סיים לרצות היום, מאה ימי מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי, וכן פיצוי למחבל על סך 1,500 ₪. השופטים קיבלו את בקשתו של עו"ד רוזה וקבעו כי לא יוותר ללוחם רישום פלילי לאחר שחרורו מצה"ל.

המשפט בעניינם של שלושה לוחמים נוספים שהואשמו בפרשה לפני כחודשיים עדיין נמשך.

מנכ"ל ארגון חוננו שמואל (זנגי) מידד המלווה את הלוחמים מסר בתגובה לגזר הדין: "התופעה הזאת של עוד ועוד הורים ששולחים את בניהם להילחם ולשמור על כולנו וגם על עצמם, ונאלצים לראות אותם עם אזיקים על ידיהם - מדאיגה. מדובר בתופעה שנובעת מלחצים זרים, והיא תפסק על ידי חיזוק האמונה בצדקת דרכנו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד