בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב: ערוץ 10 נגד חיילים

חיילי צה"ל שרותקו לאחר שהפריעו לכתבת ערבייה עוינת, הושבו על 'מיטת הניתוחים' של כבתי ערוץ 10 חזי סימנטוב ואור הלר • מבט לתקשורת

  • אורי קירשנבום
  • ג' טבת תשע"ו - 13:01 15/12/2015
גודל: א א א
חיילים מפריעים לכתבת הערבייה (צילום מסך ערוץ 10)
חיילים מפריעים לכתבת הערבייה (צילום מסך ערוץ 10)

חיילי צה"ל שנענשו בריתוק ל-14 יום לאחר שהפריעו לכתבת הערבייה לשדר מכפר באזור בנימין, זכו ליחס עוין לא רק מצה"ל אלא גם מכתבי ערוץ 10 חזי סימנטוב ואור הלר.

לאחר שרפי רשף הקדים שניתן לראות עם מה הכתבה הערבייה צריכה "להתמודד" במהלך השידור, הציג סימנטוב את הסרטון כפי ששודר ברשת הערבית בה עובדת אותה כתבת, ואף שהיא נראית מגנה את ישראל ואת חיילי צה"ל בצורה קשה הדבר לא מנע מכתבי הערוץ לדבר דווקא נגד החיילים.

"מדיניות הענישה הקולקטיבית שממשלת תל אביב הגזענית נוהגת במטרה להדק יותר ויותר את טבעת החנק סביב האזרחים" - אמרה הכתבת הערבייה כשהפריעו לה החיילים. אבל לחזי סימנטוב זה לא הפריע לדבר על ה"בעייתיות" שבמפגש בין חיילים לעיתונאים ביהודה ושומרון לאור העובדה שהסרטונים מופצים ברשתות החברתיות וברשתות הערביות.

אור הלר לקח כצפוי את הדברים צעד אחד קדימה וכבר גיבש הצעות אופרטיביות לצה"ל בכל הנוגע לאזהרת חיילים ממגע עם עיתונאים זרים ביהודה ושומרון: "החיילים נראים פה רע מאוד... כל חייל שהולך לשירות ב'שטחים' עובר הכשרה גם מול כלי התקשורת. אנחנו זוכרים כוח מגבעתי עושה משהו הרבה יותר חמור ושובר מצלמות של עיתונאים צרפתים, אז נפתחה חקירת מצ"ח... כמה שלא מזהירים חיילים ומכינים אותם, במפגש הזה בין חיילים לעיתונאים זה נראה רע. נדמה לי שצה"ל צריך ללמוד את התקרית הזו וללמד אותה לכל חייל שישרת ב'שטחים' כי זה פשוט נראה רע מאוד".

האירוע בנבי סלאח (צילום מסך יוטיוב)

לנו מיד קפצה בזיכרון התבטאות זהה כמעט לחלוטין של הלר מתקרית לפני כמה חודשים בה התעמת חייל עם מתפרעות ערביות בכפר נבי סלאח וסרטון שתיעד את האירוע הופץ ברשתות החברתיות: "התמונות הרעות האלה משודרות ביממה האחרונה בכלי תקשורת רבים במערב. נראה שפיקוד מרכז ואוגדת איו"ש צריכים מעכשיו להראות את הסרטון הזה לכל כוח צה"ל שבא לתעסוקה מבצעית בשטחים, כדי שהחיילים יראו בדיוק מה לא לעשות במשימה הבעייתית ממילא של שיטור בשטחים". בקיצור, שום דבר לא חדש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד