בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם נתפסו מיידי האבנים שברחו לבי"ס?

תושב השומרון במכתב למח"ט הגזרה בנוגע לטיפול בטרור ולתפיסתם של מיידי אבנים שברחו לבית הספר ערבי סמוך. מלשכת דובר צה"ל סרבו להגיב

  • ד' טבת תשע"ו - 22:42 16/12/2015
גודל: א א א
זריקות אבנים. ארכיון (TSP)
זריקות אבנים. ארכיון (TSP)

לפני כשלושה שבועות, באירוע אחד מיני רבים, יידו ערבים אבנים לעבר כלי רכב של תושבים יהודים בכביש גלעד בשומרון. תושב הישוב יצהר, עליו הושלכו האבנים, יצא מרכבו והחל לרדוף אחר הפורעים שנמלטו לבית הספר בכפר בורין בשומרון.

בעקבות האירוע, ובעקבות העובדה כי החיילים לא בצעו מרדף אחרי מיידי האבנים, שיגר יהושע אנטמן, תושב יצהר גם הוא, מכתב למח"ט שומרון, שי קלפר. אנטמן שלח את המכתב למח"ט דרך קצין הגמ"ר של החטיבה, אך המח"ט לא הגיב עד לרגע זה.

מכיוון שלא זכה למענה, בחר אנטמן לפרסם את המכתב שנשלח לאחר האירוע. "אני מעריך מאוד את ההשקעה הרבה שלך ושל חייליך בשמירה, במעצרים ובביטחון יומם ולילה" פתח אנטמן את מכתבו. "בעבר כבר שלחתי לך מכתב לגבי הפעילות שלכם לשמירת הביטחון של תושבי האזור. לצערי, טרם נעניתי".

עימותים על רקע בית הספר בכפר לאחר יידוי האבנים באירוע

"ברצוני לספר לך סיפור שקרה אתמול לו הייתי עד באופן אישי. בשעות הבוקר אתמול, עבר תושב היישוב בכביש גלעד, בין צומת יצהר הגדולה ליצהר. לפני המבתר הקרוב ליצהר, הוא ראה שני ערבים עומדים למעלה ומיידים אבנים. הוא זיהה אותם ויצא אליהם. המחבלים ברחו לבית הספר של הכפר בורין. בהמשך, הגיע למקום מפקד גדוד בשם ניר. הוא דרש מהנהג ומיהודים נוספים ללכת מהמקום מיד. אמרו לו שכדאי לקחת את הנהג ולנסות לזהות את המחבלים בבית הספר".

"אני חייב לציין שהקצין הקשיב לדברים לאחר שיחת שכנוע ארוכה. הנהג תוחקר וחזר לביתו. במהלך השיחה עם הקצין הוא אמר: 'הדרכים שלנו להגיע למידי האבנים הם רבות ואין צורך לחתור כרגע למגע'. האמת היא שאני מאמין שיש דרכים נוספות להגיע למחבל, אך לי ברור שהחתירה למגע היא מאוד חשובה" אנטמן התייחס גם לאירועים נוספים שאירעו אז, בהם ניסיון לפיגוע דקירה. "יש לציין שהיום נזרקו אבנים באותו מקום על ידי ערבים. אני חייב לצרף את ניסיון הדקירה שהיה היום בצומת בה"ד 3 לעניין כי אפשר לחשוש שמיידה אבנים שאינו נתפס עלול לעבור לסכינאות".

"בתור תושב שאשתו עוברת בכביש הזה לעתים קרובות לבד, הייתי רוצה לקבל תשובות לשאלות שלי ולהבין האם אנחנו קבלים את המקסימום מבחינת ביטחון. 1. האם כבר נתפס המחבל מאירוע זה? 2. האם ואיזה עונש נענשו מנהלי בית הספר הערבי ממנו יצאו המחבלים, כך שלא יהיה להם שווה שדברים אלו ייקרו בהמשך? אני מאמין שאתם עובדים המון למען הביטחון ואני חושב שכדאי ליידע את התושבים שנעשה המקסימום לשמור על חייהם" סיים אנטמן את מכתבו.

בעקבות המכתב פנינו ללשכת דובר צה"ל לבקשת תגובה לשאלות ששאל יהושע אנטמן. מלשכת דובר צה"ל נמסר כי הם אינם מתכוונים לענות לשאלות.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד