בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אמהות העצורים מפגינות מול ראש השב"כ

בהפגנה מול ביתו של ראש השב"כ בירושלים קראו אמהות העצורים לסגירת המחלקה היהודית בשב"כ

  • יח"צ
  • ה' טבת תשע"ו - 20:44 17/12/2015
גודל: א א א
שלטים בהפגנה הערב (ארגון חוננו)
שלטים בהפגנה הערב (ארגון חוננו)

כ-40 מפגינים, בניהם בני משפחות של העצורים בשב"כ אשר עוברים עינויים מפגינים כעת מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן בירושלים. וזאת במחאה על העינויים אותם עוברים הנערים העצורים במתקני השב"כ.

המפגינים נושאים שלטים הקוראים להפסיק את ההתעללות בנערים.

מוריה, אחת המשתתפות אמרה כי "הגענו לכאן מול ביתו של ראש השב"כ אשר ארגונו מבצע בימים אלו פשעים. לא ניתן לשתוק אל מול העוול הנורא והעינויים אשר עוברים הנערים במרתפי השב"כ, לא יתכן כי במדינת ישראל 2015 כך ינהגו בקטינים בחדרי החקירות. יש לפרק את המחלקה היהודית בשב"כ לאלתר".

ההפגנה מגיעה שעות ספורות לאחר מסיבת העיתונאים הדרמטית שקיימו עורכי הדין המייצגים את העצורים בפרשת דומא בה ספרו עורכי הדין על התעללויות קשות של חוקרי השב"כ, לרבות קצינים בכירים בארגון, בעצורים.

במקרים אחדים, כך לטענת עורכי הדין, הדברים הגיעו עד כדי צורך להפסיק את החקירה בהנחיית רופא אך באופן מיידי הוחזר החשוד החבול לחדר החקירות להמשך החקירה.

המפגינים שליוו את האמהות הניפו שלטים - "גם לעצורים יהודים מגיע זכויות אדם - השב"כ עוקף את החוק בגיבוי בית המשפט", ו-"הלחמו בטרור ולא ביהודים".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פרסם אף הוא דברים חריפים לאחר מסיבת העיתונאים שהתקיימה אחר הצהריים: "מהעדויות של עורכי הדין שנחשפו היום מחקירת עצורי דומא בשב"כ מצטיירת תמונה שאמורה להדיר שינה מעיני כל מי שהדמוקרטיה הישראלית יקרה לליבו. היכולת להחזיק קטינים במעצר 21 יום ללא עורך דין ולחקור אותם בעינויים קשים הרחק מעין הציבור ובחסות צו איסור פרסום שנועד להסתיר את שיטות החקירה מהציבור, מתאימה למשטרים אפלים ותביא כמעט בהכרח להודאות שווא ולהרשעת חפים מפשע".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד