בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השר אריאל: דורש לחקור את חקירת העצורים

תגובות חריפות של פוליטיקאים לעדויות על התעללות בעצורים. משה פייגלין: "בתנאים אלו, אין לכל הודאה של הנערים הללו כל משמעות"

  • ו' טבת תשע"ו - 11:20 18/12/2015
גודל: א א א
השר אריאל (הקול היהודי)
השר אריאל (הקול היהודי)

לאור העדויות החמורות שהציגו עורכי הדין של עצורי דומא והחשש הכבד כי בוצעו במהלך החקירה עינויים, פנה היום (שישי) שר החקלאות, חה"כ אורי אריאל (הבית היהודי) לראש הממשלה ולממלא מקומו השר יעלון בדרישה לכנס בדחיפות את וועדת שרים לענייני השב"כ שתחקור את הטענות ותציג את המסקנות לממשלה.

במכתבו ציין אריאל כי עורכי הדין של העצורים חשפו בפניו עדויות מצמררות על שיטות החקירה שהופעלו. מהתיאורים עולה כי החקירה כללה עינויים של ממש תוך שימוש באלימות פיזית.

"במדינת ישראל - היהודית והדמוקרטית – אין מקום לשימוש בעינויים כנגד חשודים אשר אינם מוגדרים כ'פצצה מתקתקת'", כתב השר אריאל במכתב.

עורכי הדין במסיבת העיתונאים אתמול (יהודה פרל)

בהמשך כתב כי "לפיכך אני קורא לך, אדוני ראש הממשלה, לכנס בדחיפות את וועדת השרים לענייני שירות הביטחון הכללי, אשר פועלת מכוח סעיף 5 בחוק השב"כ (התשס"ב-1992). על הוועדה לבדוק לעומק את שיטות החקירה שננקטו במהלך החקירה והאם הופעלו כנגד העצורים עינויים כלשהם. אחר כך מצופה כי הוועדה תגיש מיד את מסקנותיה לממשלה".

אתמול התבטא גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בחריפות נגד שירות הביטחון הכללי לאור דבריהם של עורכי הדין שפגשו את העצורים. "מהעדויות של עורכי הדין שנחשפו היום מחקירת עצורי דומא בשב"כ מצטיירת תמונה שאמורה להדיר שינה מעיני כל מי שהדמוקרטיה הישראלית יקרה לליבו. היכולת להחזיק קטינים במעצר 21 יום ללא עורך דין ולחקור אותם בעינויים קשים הרחק מעין הציבור ובחסות צו איסור פרסום שנועד להסתיר את שיטות החקירה מהציבור, מתאימה למשטרים אפלים ותביא כמעט בהכרח להודאות שווא ולהרשעת חפים מפשע", אמר סמוטריץ'.

| "תשובות השב"כ מלמדות שכל מה שנטען הוא אמת לאמיתה"

נזכיר שהשב"כ פרסם, לאחר מסיבת העיתונאים של עורכי הדין, הודעה חריגה בה הוא התייחס לטענות עורכי הדין: "בתקופה האחרונה נחקרת התארגנות טרור יהודי, אשר פעיליה חשודים בביצוע פיגועי טרור חמורים, אשר בין היתר סיכנו חיי אדם, קודשי דת ורכוש... לצערנו, מאז ביצוע המעצרים, שב"כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך שמטרתו להכפיש את הארגון ועובדיו ולשבש את פעילותו המבצעית. ניסיון זה ראוי לכל גינוי ואין בו בכדי לרפות את ידי שב"כ מהמשך פעילותו, כשליחם של אזרחי מדינת ישראל, ותחת ערכים ממלכתיים".

בשב"כ הוסיפו כי כל החקירות מתבצעות בהתאם לחוק ונתונות לפיקוח של "כלל הגורמים הרשמיים הנוגעים בדבר".

משה פייגלין (יח"צ)

חבר הכנסת לשעבר, משה פייגלין, מי שעומד היום בראש תנועת 'זהות', התייחס לתגובת השב"כ בסטטוב שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו: "מן התשובה הכסת"חית של השב"כ, לטענות עורכי הדין, על עינויים קשים של העצורים - ברור לחלוטין שהטענות הן אמת לאמיתה. אני חוזר ואומר: בתנאים אלו, אין לכל הודאה של הנערים הללו כל משמעות. בשלב זה צריך לשחרר את כל העצורים, לפצותם, ולהחליף את צוות החקירה".

פייגלין הוסיף: "מה שצריך באמת הוא וועדת חקירה ממלכתית שתבדוק כיצד הגענו למצב הזה ותחקור באזהרה את המענים, את שולחיהם וכל המערכת שאישרה את הזוועה הזו. אבל היות והשופט העליון סלים ג'ובראן, שאישר בעצימת עין את העינויים (אותו שופט שלא הסכים לשיר את ההמנון הלאומי) יעמוד מן הסתם גם בראש וועדת החקירה - אני מוותר על הדרישה...".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד