בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הנוער בגבעות יוצא מחוזק מהסיפור הזה"

"הציבור הרחב תומך בנוער בגבעות בעקבות הסיפור הזה. בעז"ה על ידו נביא את משיח צדקנו". שיחה עם י', אחיו של אחד העצורים, לקראת ההפגנה הצפויה במוצ"ש

  • אורי קירשנבום
  • ו' טבת תשע"ו - 15:15 18/12/2015
גודל: א א א

במוצאי השבת הקורבה תערך בשכונת רמות בירושלים הפגנה כנגד מעצרם וקירתם בשב"כ של הנערים העצורים בקשר לפרשת דומא. ההפגנה תתקיים מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן וצפויים להשתתף בה ח"כים ואישי ציבור נוספים.

ההפגנה הצפויה היא חלק משרשרת ארוכה של פעולות מחאה שמקיימים פעילים רבים, חבריהם של הנערים בשיתוף פעולה מלא עם המשפחות, החל מהפגנות מול בתי המשפט, מחאה כנגד שרים ואישי ציבור הקשורים לעניין וכן עבודה מול גורמים רלוונטים בכנסת וכדומה.

שוחחנו עם י', אחיו של אחד העצורים בפרשה, לקראת ההפגנה הצפויה מחר בערב.

"מאז המעצר של אח שלי התחלנו לפעול כנגד המעצר שבו הופרו זכויותיו של אחי בצורות שונות - איסור מפגש עם עורך דין, עם המשפחה ובהתחלה אפילו שופט הוא לא ראה", סיפר י'.

"כמובן שזה רק מחמיר כשהשב"כ החליט להשקיע כ"כ דווקא נגד יהודים ולא נגד הטרור הערבי שמשתולל. בשבועות האחרונים אין כמעט יום שאין פיגוע או נסיון פיגוע".

י' מספר על האופן בו המחאה והתמיכה שמקבלים העצורים ובני משפחותיהם התרחבה לציבור גדול ומגוון: "בהתחלה אישי ציבור ורבנים היו מאוד מסוייגים מלהצטרף למחאה, אך כעבור שבוע - שבועיים כולם הבינו שהשב"כ משתולל פה ועושה כל מאמץ רק בשביל להצדיק את קיומו. ההתעללות של השב"כ בנערים רק מגבירה את התמיכה הציבורית בהם, גם ספציפית בנערים העצורים וגם באופן כללי בנוער בגבעות. הציבור הרחב מחזק את ידיהם של הנוער הזה".

"כמובן שאנחנו קוראים לכל הציבור להגיע ולמחות על העוולות האלה, לקרוא בקול גדול שיהודי לא מתעלל ביהודי. בארץ ישראל צריך שלטון שדואג ליהודים ורק אחר כך הוא יכול לדאוג לעמים אחרים. בעז"ה הנוער הזה ייצא רק מחוזק מכל הסיפור הזה ועל ידו נביא את משיח צדקנו", סיים י'.

התמיכה הציבורית בעצורים ובני משפחותיהם התגברה אתמול לאחר מסיבת העיתונאים שקיימו עורכי הדין המייצגים את החשודים בה הם חשפו מעט מהאופן בו חוקרי השב"כ, לרבות קצינים בכירים בארגון מתעללים בעצורים במהלך החקירות.

לדבריהם, החקירות נארכו לעיתים שלוש יממות רצופות בהן לא התאפשרה לעצורים שינה והן כללו התעללות פיזית קשה בנחקרים.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד