בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תגובות נזעמות להודעת השב"כ

לאחר שהשב"כ פרסם הבוקר הודעה על התקדמות, לכאורה, שחלה בימים האחרונים בחקירת ההצתה בדומא, מגיבים עורכי דינם של העצורים: "נסיון בוטה להטות את לב השופטים", אמר עו"ד בן גביר

  • ח' טבת תשע"ו - 10:47 20/12/2015
גודל: א א א

לצד העינויים עליהם מדווחים עורכי הדין של העצורים בפרשת דומא, השב"כ פועל בפרשה הזו בצורה מאסיבית מאוד גם במישור התקשורתי.

גם היום הוציא השב"כ הודעה חריגה לפיה ישנה התקדמות משמעותית בחקירת ההצתה בדומא.

עורך הדין איתמר בן גביר מיהר לתקוף את השב"כ על הוצאת הודעה. לדבריו, ההודעה נועדה לצורכי "תעמולה" לקראת הדיון שייערך היום בבג"ץ בעניין של מרשו: "ההדלפה של שירות הביטחון הכלליעל התקדמות בחקירת דומא היא נסיון בוטה להכשיר את לב השופטים בדיון בבג"ץ להמשיך את בעינויים שנעשים בנחקרים".

עו"ד בן גביר הוסיף: "אינני יודע אם יש התקדמות משמעותית אך הערכתי שאם הייתה התקדמות כזאת - צו איסור במפגש היה מוסר והשב"כ לא היה מונע ממני לראות את מרשי. אם יש התקדמות אין טעם לאיסור מפגש עם עו"ד".

גם ארגון 'חוננו' הגיבו להודעת השב"כ: "עינוי של יהודים קטינים במרתפי השב"כ אינו מתקבל על הדעת בשום אופן. כל אזרח בישראל שהיה עובר עינויים צורבים כאלו, ועוד מצד בני עמו, היה מספק לחוקריו את הסחורה. לצערנו, חקירת הארוע בדומא נמצאת תחת צווי איסור פרסום ולכן הציבור בישראל טרם נחשף לכל התנהלות גורמי החקירה בתיק. אנו בטוחים כי זכות הציבור לדעת את הפרטים, לב יהודי לא יוכל להישאר אדיש לפרטים אלו. ולא יוכל לקבלם בשום צורה. נזכיר כי חלק מהחשודים עדיין אינם רואים עו"ד חלקם כבר מעל 20 יום, שיטות החקירה האכזריות והבלתי חוקיות, וכן את התנהלות שרות הביטחון הכללי שעוד תדובר ככל הנראה. ועוד לא הזכרנו את המידע שהביא ח"כ רטאס. כל אלה יביאו למצב שלעולם לא נדע את האמת שמאחורי הארועים בדומא".

הודעה זו של השב"כ היא, כאמור, איננה הראשונה שהארגון החשאי, כביכול, מוציא לתקשורת בפרשה זו. לאחר מסיבת העיתונאים שקיימו עורכי דינם של העצורים ביום חמישי, פרסם הארגון הודעה חריגה במיוחד בסגנונה ובאורכה.

בהודעה נכתב, בין היתר: "בתקופה האחרונה נחקרת התארגנות טרור יהודי, אשר פעיליה חשודים בביצוע פיגועי טרור חמורים, אשר בין היתר סיכנו חיי אדם, קודשי דת ורכוש... לצערנו, מאז ביצוע המעצרים, שב"כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך שמטרתו להכפיש את הארגון ועובדיו ולשבש את פעילותו המבצעית. ניסיון זה ראוי לכל גינוי ואין בו בכדי לרפות את ידי שב"כ מהמשך פעילותו, כשליחם של אזרחי מדינת ישראל, ותחת ערכים ממלכתיים".

בשב"כ הוסיפו: "עוד יודגש, כי שב"כ הינו ארגון ממלכתי שייעודו הראשון במעלה הינו סיכול איומי טרור וכל פעולותיו, לרבות החקירות המנוהלות על ידו, מבוצעות על פי הוראות החוק והפסיקה ונתונות לפיקוח הדוק של כלל הגורמים הרשמיים נוגעים בדבר".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד