בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו: "לחקור את המחלקה היהודית"

אלף המפגינים שהגיעו אמש (מוצ"ש) אל מול ביתו של ראש השב"כ הם חלק משרשרת פעילויות בלתי פוסקת למען העצורים בפרשת דומא. הערב צפויה להתקיים בירושלים הפגנה גדולה נוספת

  • אורי קירשנבום
  • ח' טבת תשע"ו - 15:56 20/12/2015
גודל: א א א
ההפגנה אמש (דורון תשובה. ואביטה נפלאות)
ההפגנה אמש (דורון תשובה. ואביטה נפלאות)

(צילום: יהודה פרל)

אמש (מוצ"ש), התקיימה הפגנה גדולה בהשתתפות כאלף איש מול ביתו של ראש השב"כ בשכונת רמות בירושלים.

בין מאות המפגינים היו גם: הרב יצחק שפירא, חה"כ לשעבר משה פייגלין, חבר מועצת העיר אריה קינג, אסיר ציון לשעבר יוסף מנדלביץ' ועוד רבים.

מנדלביץ' אמר בהפגנה כי אפילו הקג"ב ברוסיה לא השתמש כנגדם בשיטות עינויים כמו אלה המתוארות במקרה הנוכחי. אריה קינג אמר כי "הגיע הזמן שיחקרו את המחלקה היהודית בשב"כ".

ברוך מרזל, איש חברון אמר בהפגנה: "ראש השב"כ הזה שיכול להכיל מחבלים רוצחים לא מסוגל להכיל ילדים בני 16 הוא מענה אותם כי הרי אם שחררו את המחבלים הערבים אז צריך מישהו אחר להתעלל בו".

משה פייגלין טען בהפגנה כי גם אם יוצאו הודאות מטעם העצורים הרי שאין לכך משמעות: "גם אם יצליחו להוציא איזשהי הודאה תחת עינויים ותחת רמיסת כל זכויות האדם שלהם אין לכך משמעות. אם צריך לפתוח בחקירה זה נגד אלו שמענים אותם ואלו שנתנו את ההנחיות לפעול בצורה שכזו".

| שביתה מול ביתו של ראש השב"כ

לאחר ההפגנה התאספו כמאה פעילים וצעדו לכיוון ביתו של ראש השב"כ. במקום התרחשו עימותים בין המפגינים לבין השוטרים הרבים שהגיעו למקום.

(עימותים מתחת לביתו של ראש השב"כ לאחר ההפגנה אמש)

הלילה המשיכו לשהות מול הבית פעילים רבים כשהם ישנים באוהלים. הפעילים אמרו כי בכוונתם להמשיך ולשהות במקום עד שלא יראו שיני שהתנהלות השב"כ.

אוהלים מול ביתו של ראש השב"כ, הבוקר

נזכיר, כי בשבת האחרונה שהה מול ביתו של ראש השב"כ יהושע אנטמן, תושב יצהר. לדבריו, הוא זכה במהלך השבת לתמיכה גדולה מאוד גם בקרב בני הקהילה של ראש השב"כ, יורם כהן. לטענתו "ראש השב"כ חי בשניוּת. לשיטתו, אם הוא הגדיר כמה יישובים ביו"ש כאוכלוסייה תומכת טרור הרי שגם הוא חי בלב אוכלוסייה תומכת טרור".

(יהושע אנטמן. צילום: יהודה פרל)

| פעולות המחאה נמשכות

היום התקיימו הפגנות בכמה מוקדים ברחבי הארץ, בין היתר מול בתי המשפט בפתח תקווה ולוד. בהפגנה בפתח תקווה נעצרו שני מפגינים.

מפגינים מול בית המשפט בלוד (צבי סוכות)

המפגינים קראו בשמותיהם של העצורים כשאלו נכנסו לבית המשפט במטרה לעודד את רוחם. כמו כן, המפגינים נשאו שלטים - "כמרי דת השוויון מענים במרתפי האינקוויזיציה את הכופרים בדתם".

הפעילים הרבים מתכוונים להמשיך בפעולות המחאה נגד מה שנראה כהתעללות חסרת תקדים בעצורים בפרשת דומא.

הערב תתקים שוב הפגנה גדולה בירושלים, הפעם מתחת לגשר המיתרים שבכניסה לעיר בשעה 20:00. ההפגנה תתקיים תחת הכותרת "לא תעמוד על דם רעך" וגם בה צפויים להשתתף רבים.

במקום ההפגנה מקיים אביו של אחד העצורים הפגנת שבת.

| פעילות נרחבת בפייסבוק

שני עמודי פייסבוק כבר הוקמו לצורך עדכונים על פעולות המחאה: "כולנו עם עצורי ציון" ו"יהודי לא מענה יהודי". בעז אלברט, תושב יצהר, שהקים את עמוד הפייסבוק "יהודי לא מענה יהודי" אמר לקול היהודי: "בסוף השבוע, בעקבות המידע אליו נחשפנו, הוקם מטה 'יהודי לא מענה יהודי'. המטה היה ממארגני ההפגנות האחרונות. הקמנו דף פייסבוק, נשמח שאנשים יכנסו וישתפו".

הפעילות בפייסבוק משמעותית ביותר בהקשר למעצרים האחרונים שכן צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה מקשה על כלי תקשורת רשמיים לפרסם מידע קונקרטי אודות העצורים. הפעילות בפייסבוק, מבחינה זו, מאפשרת כר פעילות נרחב הרבה יותר ואכן זוכה להתעניינות גדולה. אלפי יהודים כבר עוקבים אחר עמודי הפייסבוק הללו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד