בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גם הערב: כאלף מפגינים בירושלים

המחאה מתגברת: כאלף מפגינים בירושלים במחאה על ההתעללות בעצורים. אחד המשתתפים: "מי שלא יודע להתמודד עם הטרור הערבי שיפנה את מקומו במקום לחפש את האשמה אצל נערים צדיקים"

  • ח' טבת תשע"ו - 21:49 20/12/2015
גודל: א א א
ההפגנה הערב (ארגון חוננו)
ההפגנה הערב (ארגון חוננו)

כאלף יהודים מפגינים בשעה זו מתחת לגשר המיתרים בכניסה לירושלים. ההפגנה מתקיימת על רקע מעצרם של הנערים החשודים בקשר למעורבות בהצתה בדומא והעדויות הקשות על התעללות חסרת תקדים מצד חוקרי השב"כ כלפיהם.

בהפגנה נשאו דברים הרב דב ליאור, הרב יצחק שפירא, הרב דוד חי הכהן ועוד.

הרב דב ליאור אמר בהפגנה: "לא יתכן כי יהודי יתאכזר ליהודי. שהרשעות משתוללת ללא הגבלה, ישנם אנשים שחשים את הכאב של אחיהם, אשרינו שיש לנו דור של נוער בריא שכזה".

המפגינים נשאו שלטים "תדע כל אם שגורל בנה בידי השב"כ", "לעצור את העינויים" ו"יהודי לא מענה יהודי".

ההפגנה, הערב (ארגון חוננו)

מאיר, אחד המשתתפים בהפגנה, אמר לקול היהודי:"מצד אחד הלב רותח ומסרב להאמין לאיזה שפל הגענו. מצד שני זה מאוד מאוד מובן איך הגענו למצב הזה. מדינה שאין לה דרך להלחם בטרור באופן אמיתי מנסה מאוד למצוא את הסיבה למה הטרור הערבי משתולל. אז הגיעה איזה המצאה שמי שאשם בכל הטרור הערבי זה אותם נערים צדיקים. הכל זה מענה לחולשה שהם לא יודעים להתמודד עם המצב".

ההפגנה, הערב (ארגון חוננו)

ההפגנה, הערב (יהודה פרל)

"אנחנו רואים פה, ובכלל, מאות יהודים שליבם חם ונמאס להם כבר מכל הדבר הזה. כולנו רוצים שמי שלא יודע להתמודד עם המצב יפנה את מקומו להנהגה תורנית. בתור חייל צה"ל אני ממש בוש ונכלם להיות חלק מהמערכת הזו", הוסיף.

בשלב מסוים חלק מהמפגינים פרצו את הגדרות שהציבה המשטרה, ירדו לכביש וחסמו את התנועה במקום לשעה ארוכה.

המפגינים מדווחים על אלימות קשה של השוטרים כלפי חלק מהמפגינים, לרבות שימוש בגז פלפל.

הרב דב ליאור בהפגנה (ארגון חוננו)

במקום ההפגנה בגשר המיתרים נפתחה היום שביתת רעב של כמה מבני המשפחות של העצורים. מארגני מאהל המחאה קוראים לציבור הרחב לבוא ולתמוך בשובתים.

ההפגנה הערב היא חלק משרשרת פעילויות תמיכה בנערים העצורים והמעונים במרתפי השב"כ.

ההפגנה, הערב (ארגון חוננו)

מוקדם יותר הערב, פרסם ארגון חוננו מעט מהעדויות הקשות שיש בידו באשר להתעללויות הנוראיות שעוברים הנערים העצורים. אחד הנערים אף ניסה לשים קץ לחייו לאחר שלא עמד יותר בעינויים הקשים. בבית המשפט הציגו עורכי דינו את החתכים שבידיו לעיני השופט, אותם הוא ביצע בניסיון להתאבד.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד