בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גם הערב: הפגנות במוקדים רבים

הפגנות צפויות בשעות הקרובות ברחבי הארץ במחאה על ההתעללות בעצורי דומא. בית המשפט העליון דחה עתירה של אחד העצורים שטרם פגש עורך דין

  • ט' טבת תשע"ו - 16:33 21/12/2015
גודל: א א א
ההפגנה בירושלים, אמש (יהודה פרל)
ההפגנה בירושלים, אמש (יהודה פרל)

(ההפגנה אמש בירושלים. צילום: יהודה פרל)

המחאה לא עוצרת:גם היום צפויים פעילים לקיים הפגנות במוקדים רבים ברחבי הארץ.

בשעה 18:00 תתקיימנה עצרות מחאה בשלושה מוקדים: בגשר המיתרים בירושלים, בגשר שליד אוניברסיטת בר אילן ומול מתקני השב"כ באשקלון ברחוב הנשיא.

בשעה 18:45 תתקיים הפגנה בצומת פולג בנתניה.

בשעה 20:00 יפגינו פעילים מול ביתו של השופט ארז נוריאלי בראש העין. השופט נוריאלי הוא השופט שבפניו התלונן הקטין העצור בבכיות על כך שהוא לא יכול לעמוד יותר בעינויים שמקיימים בו חוקרי השב"כ. על פי הפרוטוקולים מהדיון, הקטין בכה ואמר שהוא רוצה שיהרגו אותו ושאין לו עוד מידע למסור. למרות זאת, המשיכו חוקרי השב"כ לענות אותו בחקירות בצורה קשה.

מספר פעילות הגיעו היום למכללה בה מלמדת רעייתו של ראש השב"כ בירושלים. הן חלקו חומרי הסברה לבנות במכללה. לדבריהן, הבנות התעניינו בנעשה והזדעזעו מהתיאורים על התעללות השב"כ בנערים.

בתוך כך, בבית המשפט העליון נדחתה לפני זמן קצר עתירתו של עורך הדין איתמר בן גביר באשר למרשו, אחד העצורים בפרשת דומא שטרם פגש עו"ד. העתירה כללה בקשה להפסיק את צו איסור המפגש עם עורך דין וכן להפסיק את העינויים בחקירה.

עו"ד בן גביר מסר לאחר החלטת השופטים: "מאכזב מאוד לגלות ששופטי העליון דחו העתירה תוך הותרת החלטתם חסויה. הייתי מצפה משופטים כמו השופט פוגלמן שיצא להגנת זכויות האדם של מסתננים, או השופט מזוז שפסק נגד הריסת בתי מחבלים להתערב ולהורות על הפסקת עינויים והתעללות. בג"צ איכזב היום את שוחרי זכויות האזרח".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד