בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אחים יקרים הרוצים לפעול למען עמנו"

הרב גינזבורג, ראש תנועת 'דרך חיים' קורא לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ: "יש חרם קדמונים באדם המכה לחבירו" ציטט הרב מה'שולחן ערוך'

  • יח"צ
  • י' טבת תשע"ו - 10:51 22/12/2015
גודל: א א א
הרב גינזבורג (מאיר אלפסי) (מאיר אלפסי)
הרב גינזבורג (מאיר אלפסי) (מאיר אלפסי)

הרב יצחק גינזבורג, ראש תנועת "דרך חיים", קורא במכתב שפרסם, לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ, במיוחד לאור העינויים שעברו נערים שנעצרו בשבועות האחרונים בידי השב"כ.

"הזדעזענו לשמוע על התעללות אנשי שרות-הביטחון בנערים יהודים המוחזקים במעצר", כתב הרב. ""המרים יד על חברו נקרא רשע", "יש חרם קדמונים באדם המכה לחבירו" (שו"ע חו"מ תכ, א). וגם המכה בשליחות בית-הדין צריך להיות "יתר בדעה וחסר בכח" (הל' סנהדרין טז, ט)".

הרב גינזבורג קורא להבדיל בין אויב לאוהב, גם אם לעיתים סוברים שהאוהב טועה במעשיו.

""את אחי אנכי מבקש", "ולכן נקראו כל ישראל אחים ממש מצד שורש נפשם בה' אחד" (תניא פל"ב). חובה להבדיל בין אוהב לאויב. אין מקום להשוואה בין אויבים ושונאי ישראל הרוצים לפגוע בעם ישראל ובין אחים יקרים הרוצים לפעול לטובת עמנו (גם אם סוברים שהם טועים בדרכם)", כתב הרב.

"תפקידו הנכון של השב"כ הוא להלחם באויבי עַם ישראל, ואילו המשטרה צריכה לעסוק בסדר פנימי. לכן אין צורך בקיומה של "המחלקה היהודית" בשב"כ, במיוחד בעקבות מעשי הרשע האחרונים של אנשיה הנעשים כדי להצדיק את קיומה וליצור בכל מחיר תדמית של "טרור יהודי".

יהי רצון שנזכה מהרה לאהבת אחים בתוך ישראל, ככתוב בהפטרה: "וְעָשִׂיתִי אֹתָם לְגוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ בְּהָרֵי יִשְׂרָאֵל".".

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד