בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחאה גוברת: "לא שותקים כנגד העינויים"

גם הערב (ג') יצאו יהודים רבים להפגנות כנגד 'טרור החקירות' של המחלקה היהודית. רשימת ההפגנות שיערכו הערב ברחבי הארץ

  • י' טבת תשע"ו - 16:13 22/12/2015
גודל: א א א
הפגנה שנערכה לאחרונה כנגד עינויי הנערים
הפגנה שנערכה לאחרונה כנגד עינויי הנערים

תפילת נשים למען עצורי השב"כ מתקיימת כעת (שלישי) ברחבת הכותל המערבי של הר הבית. תפילה דומה מתקיימת בבית הכנסת בישוב בית חג"י בהר חברון.

תפילות אלו מצטרפות לשורת מחאות הנערות בימים אלו במחאה על עינויי הנערים בחקירות השב"כ. מספר משפחות הפגינו היום מול בית ראש הממשלה בגן הורדים בירושלים. בנוסף, כעשרים נערים הפגינו מול בית משפט השלום בפתח תקווה במהלך דיון בעניינו של אחד העצורים בפרשת העינויים.

הפגנת נשים ברחבת הכותל המערבי של הר הבית, היום (ענבל ראובני, TPS)

גם הערב מתוכננות הפגנות רבות ברחבי הארץ. לצד ההפגנה המרכזית שתיערך שוב בגשר המיתרים בבירה, יתקיימו הפגנות מול בתיהם של מספר אישי ציבור, חברי כנסת ועוד.

בשעה 19:00 צפויה להתקיים הפגנת מחאה גדולה בגשר המיתרים בכניסה לירושלים."הזוועות אותם עברו הנערים בחקירות הולכות ומתבררות", נכתב בהודעה הופצה לקראת ההפגנה. "נבוא ונאמר כולנו: "יהודי לא מענה יהודי!", חשוב לזכור ששני נערים קטינים עדיין לא פגשו עו"ד ולא יודעים מה עובר עליהם".

המפגינים יגיעו לביתו של השר נפתלי בנט שגיבה את פעולות העינוי של השב"כ. כמו כן, יפגינו הפעילים מול ביתה של שרת המשפטים איילת שקד, מול ביתו של יו"ר ועדת חוקה ניסן סלומינסקי וכן מול בתיהם של חברי הכנסת, אלי בן דהן, מוטי יוגב ושולי מועלם.

המפגינים בבית משפט השלום בפתח תקווה, היום (יהודה פרל)

הפגנות נוספות יערכו מול בתיהם של ראש השב"כ יורם כהן, שגם כעת בשעות אלו מתקייימת הפגנה מול ביתו, ומול ביתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי. כמו כן תתקיים הפגנה בצומת גולני בצפון. בימים הקרובים צפויה להתקיים הפגנת מחאה מול הקונסלויה הישראלית בניו יורק.

מאהל המחאה בגן הוורדים, היום

במהלך הימים האחרונים התקיימו הפגנות רבות כנגד ההתעללויות אותם עוברים עצורי השב"כ. ההפגנות המרכזיות שנרשמו הן ההפגנה מול ביתו של ראש השב"כ בירושלים, והפגנות גדולות שהתקיימו בגשר המיתרים בעיר, אתמול ושלשום.

תפילת הילדים והנשים, היום

אל ההפגנות הגדולות שנערכו מצטרפות עוד פעולות מחאה רבות שנערכו בעיקר מול בתיהם של מקבלי ההחלטות ומול בתי המשפט בהם מתקיימים דיונים לעצירים. ההפגנת מול בתי המשפט מנוצלות גם לניסיונות ליצירת קשר עם העצורים על מנת להפיח רוח חיים בעצורים שבדרך כלל מנותקים מכל קשר, ונמצאים במצב נפשי קשה.

השופט בפניו מגיעים העצורים בפרשת העינויים (יהודה פרל)

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד