בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הוגשה בקשה לצו הפסקת עינויים

עו"ד אביעד ויסולי הגיש לבית המשפט בקשה דחופה להפסקת עינויו של עצור שב"כ, קטין המוחזק בבית המעצר קישון. בבקשה מתוארים עינויים קשים. עוה"ד טוען כי חיי הקטין בסכנה ממשית

  • מערכת הקול-היהודי
  • י' טבת תשע"ו - 19:20 22/12/2015
גודל: א א א

עורך הדין אביעד ויסולי הגיש היום (שלישי) בשעות הבוקר בקשה דחופה לבית המשפט לנוער בחיפה, להורות על הפסקת ההתעללות באחד מעצירי השב"כ בפרשת העינויים, קטין בן 17 השוהה כבר קרוב לחודש במעצר.

ברוב התקופה לא הותר לקטין לראות עו"ד, ולפי דברי עו"ד ויסולי בעשרת הימים האחרונים התגברו מאד העינויים וההתעללויות שעובר הקטין. "המבקש אינו "פצצה מתקתקת". הוא אינו "פצצה" משום סוג. הוא אינו מסכן איש. הוא בקושי חי. אין ספק שנגרם לו נזק נפשי כבד", כותב עו"ד ויסולי בבקשה. כמו כן, הוא דורש להעמיד לדין פלילי את מי שהשתתפו בעינויים, ובכללם "חוקרי השב"כ המכונים נצר, ויליאם, מיגל, סטיבן ויורי, אשר חקרו את המבקש בעינוים", לשון עו"ד ויסולי.

התיאורים במכתבו של ויסולי קשים לקריאה: "החוקרים הושיבו את המבקש על כסא נמוך ללא משענת כשהוא אזוק לכסא ברגליו המכופפות לאחור מתחת לכסא. החוקרים כיפפו בכוח את גבו של המבקש לאחור עד שראשו נגע ברצפה ובגבו נוצרה "קשת הפוכה", והחזיקו כך את המבקש לפרקי זמן של 10 דקות, לאורך לילה שלם. כאבי המבקש היו ללא נשוא. כדי להפסיק את העינויים, היה על המבקש להודות בפשעים שהכתיבו לו החוקרים (ואשר לא היה לו כל קשר אליהם).

המבקש הושב על כסא אזוק ברגליו וידיו אזוקות לאחור. החוקרים הרימו את ידיו של המבקש לאחור עד שאלה יצרו זווית של 90 מעלות עם גבו, וכך הפסיקו את זרימת הדם לידיו. המבקש חש רדימות וקור מקפיא בידיו, עקב הפסקת זרימת הדם. או אז, חשמלו חוקריו של המבקש את ידיו של המבקש והוא חש שידיו שורפות בכאבי תופת. המבקש הועף לרצפה כתוצאה מהשוק החשמלי. כשהמבקש היה אזוק בידיו, החוקרים הנ"ל היכו אותו באגרופים בכתפיים, בצלעות, ובעטו ברגליו ובחזהו".

עו"ד ויסולי מצטט גם את בית המשפט העליון, הקובע כי אסור לנהל חקירה באלימות, ומטיל אחריות פלילית על החוקרים שהשתמשו באלימות כזו. "גם אם יטענו שמדובר בפקודה מגבוה", אומר ויסולי, "קובע בית המשפט העליון כי מדובר בפקודה בלתי חוקית בעליל שיש לסרב לה".

עוד תוהה ויסולי, מה ערכה המשפטי של הודאה שנגבתה בעינויים? ואם כן, לחקירה זו אין כל ערך משפטי או אחר. "מידת הרשעות, האטימות והזדון הנדרשות לענות קטין כמתואר לעיל הן בלתי ניתנות לתפיסה בכל מדינה, קל וחומר במדינה המכנה את עצמה "דמוקרטית", קובל עורך הדין.

נכון לרגע זה, טרם התקבלה החלטת בית המשפט בעניין.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד