בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרישה מבג"צ: דונו בהרס בית המחבל

"אלמגור" ומשפחת שילוני דורשים מבג"צ לדון מחדש בהחלטה להרוס את בית המחבל שרצח את אלמוג שילוני הי"ד. "אין תקדים להתערבות כה מרחיקת לכת של בית המשפט", הם אומרים

  • מערכת הקול-היהודי
  • י' טבת תשע"ו - 18:59 22/12/2015
גודל: א א א

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" ומשפחת שילוני דורשים דיון נוסף בהריסת ביתו של המחבל שרצח את בן המשפחה, החייל אלמוג שילוני הי"ד, לפני כשנה בפיגוע דקירה בתל אביב. בג"צ דן בעבר בנושא והחליט שלא להרוס את ביתו, וכעת דורשת המשפחה דיון נוסף בהרכב מורחב.

במכתבם הם אומרים שההחלטה מסכלת את האפשרות להתמודד בצורה יעילה עם המפגעים בזמן ובמקום שיבחרו רשויות הביטחון והתערבות הבג״צ היא התערבות בנושאים מדיניים וצבאיים. "אין תקדים להתערבות כה מרחיקת לכת של בית המשפט במדיניות המפקד הצבאי ביחס להריסת בתי המחבלים שרצחו ישראלים״, הם כותבים, "זאת בייחוד לנוכח חילוקי הדעות שהתגלעו בין השופטים בהרכב המקורי".

במכתבם הם מתייחסים לטענה שעלתה בדיון הקודם, לפיה משך הזמן – קרוב לשנה – שעבר ממועד הרצח ועד ההחלטה להרוס את הבית גורם לשיהוי, ולכן דין ההחלטה להתבטל. וכך הם כותבים: "כשם שלא ניתן לומר שמעצרו של הפושע זמן רב לאחר ביצוע הפשע הוא בלתי סביר ולוקה בשיהוי , כך לא ניתן לומר שהריסת ביתו של המחבל 11 חדשים ואף שנה לאחר הפיגוע לוקה בשיהוי... העיתוי להחלטה להריסת בתי המחבלים כפוף גם לשקולים מדיניים רחבים, שיהיה זה בלתי סביר כשלעצמו שלא לשקול אותם לגבי העתוי המתאים".

בג"צ טרם השיב לדרישה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד