בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הנחקרים מספרים - הלחץ הציבורי מועיל"

האזינו: עו"ד שפגש לפני זמן קצר (ד') חלק מהנחקרים בפרשת העינויים מוסר את דבריהם: "הלחץ הציבורי ניכר בחדרי החקירות והאלימות הפיזית הופחתה, אולם קיים חשש לשלומם של עצורים נוספים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"א טבת תשע"ו - 12:53 23/12/2015
גודל: א א א
מפגינים במחאה על עינויי הנערים (יהודה פרל)
מפגינים במחאה על עינויי הנערים (יהודה פרל)

פרסום ראשון: לאחר ימים ארוכים בהם עברו הנערים המוחזקים בשב"כ התעללויות קשות, מספר כעת (רביעי) עורך הדין נתי רום מארגון חוננו כי העינויים הופחתו כלפי חלק מהעצורים בשל הלחץ הציבור. עם זאת, קיים חשש לשלומם של עצורים נוספים שטרם פגשו עורך דין.

"פגשתי לפני זמן קצר שניים מהנחקרים והם מסרו תודה רבה על התמיכה וההזדהות ומוסיפים כי הגעת חברים לדיונים בבית המשפט מאוד מחזקת ועוזרת", מספר עו"ד רום בשיחה עם הקול היהודי.

"ההגעה לדיונים בבית המשפט מחזקת". חבריהם של הנערים בדיון אתמול (יהודה פרל)

"העצורים עצמם מוסרים שהלחץ הציבורי עוזר להם מאוד. לא רק שזה מחזק אותם נפשית, זה עוזר להם בחדרי החקירות. מחקירות באלימות פיזית קשה, כעת ישנם חקירות אינטנסיביות "בלבד" והאלימות הקשה פחתה". עו"ד רום מדגיש, כי הוא נפגש רק עם שניים מתוך שלושת העצורים שהותר להם לראות עורך דין. כמו כן, ישנם מספר עצורים נוספים שעד כה טרם נפגשו עם עו"ד ולא ידוע מה עובר עליהם בחדרי החקירות וקיים חשש לשלומם.

| "להגיד שאין אלימות קשה- מעשה לא אחראי"

עו"ד רום מבקש להוסיף, כי על הנערים ניכר שעברו עינויים. "רואים עליהם שעברו חוויה מטלטלת מאוד. חרף כל הפרסומים של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, וכל אנשי ציבור שאומרים שאין עינויים ואין עבירה על החוק, רואים עליהם שעברו התעללות קשה", אומר עו"ד רום נחרצות.

"הם ניזונים מהנחיות של השב"כ לתקשורת, הם מקבלים הנחיות מבעל העבירה עצמה, ללא שעושים בדיקה יסודית. אין ספק בליבי שהחבר'ה האלה עברו התעללות קשה. העצורים לא יכלו לתאם גרסאות כי הם לא נפגשים כלל, וכולם סיפרו את אותם דברים קשים. חלקם אף שלא הואשמו כלל בעבירות חמורות או 'כפצצות מתקתקות'. לצאת בהצהרות וקביעת עובדות ממה שהשב"כ מוסר ללא בדיקה מעמיקה, הוא מעשה בלתי אחראי".

"בעקבות הלחץ הציבורי, האלימות בחדרי החקירות הופסקה". עו"ד נתי רום

עו"ד רום מוסיף לסיון, כי "העצורים מודים לכל הציבור שתומך בהם ומשתתף בהפגנות ומוסרים שזה מחזק אותם ומבקשים להמשיך בהפגנות ובפעילות".

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד