בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תיאור העינויים ייחשף בפני הציבור?

בשעות הבוקר (ה') ידון בית המשפט בחיפה בבקשה להוצאת צו הפסקת עינויים. הקטין המעונה צפוי להעיד במהלך הדיון אל מול חוקרי השב"כ שיעידו אף הם. את הפרוטוקול יבקש עו"ד לפרסם לציבור

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ב טבת תשע"ו - 07:30 24/12/2015
גודל: א א א
עינויים (אילוסטרציה)
עינויים (אילוסטרציה)

בשעה 10:00 הבוקר (חמישי) יתקיים בבית משפט השלום בחיפה דיון בבקשה שהגיש עו"ד אביעד ויסולי המייצג את העצור הראשון בפרשת העינויים, קטין כבן 17, המבקש להוציא צו הפסקת עינויים והטרדה מאיימת.

בדיון, שצפוי להתקיים בפני השופטת תמי לוי יטח, צפוי הקטין להעיד על העינויים הקשים שעבר. עו"ד הדין ויסולי ביקש כי גם חוקריו של הקטין, המכונים נצר, ויליאם, מיגל, סטיבן ויורי, אותם הוא מבקש להעמיד לדין פלילי על העינויים האכזריים. כמו כן, צפוי עו"ד ויסולי לבקש מבית המשפט לאפשר לפרסם את פרוטוקול הדיון לעיני הציבור.

יש לציין, כי עד כה מכחישים הגורמים הביטחוניים את קיומם של העינויים הקשים. דיון זה, אשר בו יעיד הקטין וכן יעידו חוקרי השב"כ המענים, צפוי לשפוך אור נוסף על מלחמת התודעה המתרחש קיום בין פעילי מטה 'יהודי לא מענה יהודי' לבין אנשי המחלקה היהודית בשב"כ.

בבקשה לקיום הדיון, פרט עו"ד ויסולי את העינויים המחרידים. "החוקרים הושיבו את המבקש על כסא נמוך ללא משענת כשהוא אזוק לכסא ברגליו המכופפות לאחור מתחת לכסא. החוקרים כיפפו בכוח את גבו של המבקש לאחור עד שראשו נגע ברצפה ובגבו נוצרה "קשת הפוכה", והחזיקו כך את המבקש לפרקי זמן של 10 דקות, לאורך לילה שלם. כאבי המבקש היו ללא נשוא. כדי להפסיק את העינויים, היה על המבקש להודות בפשעים שהכתיבו לו החוקרים (ואשר לא היה לו כל קשר אליהם)", כתב עו"ד ויסולי.

"המבקש הושב על כסא אזוק ברגליו וידיו אזוקות לאחור. החוקרים הרימו את ידיו של המבקש לאחור עד שאלה יצרו זווית של 90 מעלות עם גבו, וכך הפסיקו את זרימת הדם לידיו. המבקש חש רדימות וקור מקפיא בידיו, עקב הפסקת זרימת הדם. או אז, חשמלו חוקריו של המבקש את ידיו של המבקש והוא חש שידיו שורפות בכאבי תופת. המבקש הועף לרצפה כתוצאה מהשוק החשמלי. כשהמבקש היה אזוק בידיו, החוקרים הנ"ל היכו אותו באגרופים בכתפיים, בצלעות, ובעטו ברגליו ובחזהו".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד