בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבי עובד מדינה הצטרף לדאעש

ערבי עובד מדינה קיבל עונש מאסר של שנתיים לאחר שהצטרף לארגון דאעש. שני ערבים נוספים נעצרו אף הם, כשלאחר הצטרפותם לארגון תכננו לבצע פיגוע בישראל

  • י"ג טבת תשע"ו - 09:40 25/12/2015
גודל: א א א
דגל דאעש, (ויקיפדיה)
דגל דאעש, (ויקיפדיה)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) 24 חודשי מאסר בפועל, ועוד 12 על תנאי לערבי שניסה להצטרף לדאעש. חליל חליל, עובד מדינה מבית החולים איתנים, ממזרח ירושלים, הואשם בעבירות של ניסיון להתאחדות וחברות בארגון בלתי חוקי, ניסיון למגע עם סוכן חוץ וניסיון יציאה שלא כדין.

על פי כתב האישום, לפני כשנה החליט חליל יחד עם ערבי אחר בשם מוחמד להצטרף לארגון דאעש. חליל יצר קשר עם פעילי הארגון בפייסבוק ואף החל להתאמן בחדר כושר לקראת ה'שירות'. חליל ניצל הטבה שניתנה לו כעובד מדינה וקנה כרטיסי טיסה בעזרתם טסו הוא ומוחמד לטורקיה דרך יוון.

עם הגיעם לטורקיה, החל מוחמד להתכתב עם אדם שכינויו "זיאד" באמצעות הפייסבוק. זיאד הנחה את חליל ומוחמד כיצד לפעול והשניים הגיעו לעבר עיר אורפה שבטורקיה, הסמוכה לגבול הסורי. באורפה יצרו השניים קשר עם אדם שהסיע אותם לווילה הנמצאת באזור הררי, בה פגשו באנשים אחרים ביניהם ערבים 'ישראלים' נוספים שחפצו גם הם להצטרף לארגון.

אורפה, העיר ממנה יצא חליל לסוריה. (ג'רי לינצ')

לווילה הגיע אדם נוסף המכונה "אבו סלים" אשר הסביר לנוכחים כי תפקידו להבריח אותם לסוריה כדי שיצטרפו לארגון. אבו סלים חילק את הנוכחים לקבוצות של ארבעה אנשים בכל קבוצה וחליל נכנס לג'יפ בו נהג רעול פנים שהסיעו לבית מבודד. בחלוף 24 שעות, נאסף חליל בשעות הלילה ונסע בגי'פ אחר ובו עוד שלושה רעולי פנים. הג'יפ הוביל אותו לעבר גבול סוריה והוא ירד ברגל לעבר גדר הגבול.

אך תכניתו של חליל סוכלה והוא נעצר בידי כוחות הביטחון הטורקיים. המשטרה הטורקית שחררה אותו והוא חזר לישראל. לאחר כעשרה ימים הוא נעצר והובא למשפט בו הודה בעבירות המיוחסות לו במסגרת הסדר טיעון.

| פעילי דאעש בצפון

בנוסף על עונש המאסר הותר היום לפרסום כי מוחמד עומר בדר חסן (20), ובן דודו אחמד טלאל אחמד סעאידה (23), הצטרפו אף הם לדאעש. השניים, תושבי אזור נצרת, נעצרו לפני כחודש לאחר שתכננו לבצע פיגוע בישראל.

בחקירתם סיפרו המחבלים כי לפני כחצי שנה יצאו לטורקיה על מנת להצטרף לארגון דאעש בסוריה. בעיר הגובלת עם סוריה פגשו המחבלים בפליטים סורים שסיפרו על הזוועות הארגון. התיאורים, יחד עם הפצרות מצד בני משפחתם, שיכנעו את השניים לחזור לישראל.

אך גם לאחר חזרתם לא ויתרו השנים על אידאולוגית הארגון, יחד עם היחשפות לתכני הארגון ברשת, תכננו השניים לבצע פיגוע בישראל. כיעד לפיגוע בחרו הערבים את בצומת גולני, בה עומדים חיילים רבים, ואחד מהם אף ניסה להשיג נשק לביצוע הפיגוע.

היום הוגשו כנגד השניים כתבי אישום בחשד לעבירות, של מגע עם סוכן חוץ, ניסיון ליציאה למדינת אויב, קשירת קשר לביצוע פשע ותמיכה בהתאחדות בלתי מותרת. לאחמד סעאידה יוחסו גם עבירות נשק.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד