בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ההתכחשות לעינויים היא אטימות ופשע"

במטה המאבק זועמים על מכתב הרבנים התומכים בשב"כ

  • י"ג טבת תשע"ו - 13:54 25/12/2015
גודל: א א א
מפגינים אתמול במודיעין
מפגינים אתמול במודיעין

במטה 'יהודי לא מענה יהודי' מגיבים בשאט נפש למכתב הרבנים שיצא היום בתמיכה בשב"כ על רקע פרשת העינויים.

במטה אמרו לקול היהודי: "נתינת אמון עיוור ובלתי מוגבל בשב"כ היא טעות חמורה, והתכחשות לפרשת העינויים היא אטימות ופשע. אנו קוראים לרבנים לבדוק בעצמם את העובדות ולהצטרף לקריאה להתערבות מיידית בנעשה".

מוקדם יותר פורסם בתקשורת הדתית מכתב של כמה רבנים כתמיכה בשב"כ במלחמתו במה שהם מכנים "הטרור היהודי". "אנו מוקיעים ודוחים בשאט נפש כל גילוי של שנאה ואלימות כגון ׳תג מחיר׳ המופנים כלפי ערבים. אנו קובעים כי מעשים אלה הם בניגוד מוחלט לתורת ישראל ולמוסר היהודי. אנו קוראים לרבנים, למחנכים ולמחנכות בכל אתר להמשיך ולברר את דרכה של תורת ישראל לתלמידיהם ותלמידותיהם", כתבו הרבנים.

הרבנים הוסיפו: "הננו מחזקים את ידי לוחמי שירות הביטחון הכללי וכל זרועות הביטחון בשמירה על מדינתנו, בעקירה מן השורש של כל גילוי של טרור יהודי. כי בנפשנו היא".

על המכתב חתמו רבנים רבים המזוהים מאז ומעולם כמתונים, חלקם אף נמנה על ארגון הרבנים "בית הלל". בין הרבנים החותמים: הרב יובל שרלו, הרב אריה שטרן, הרב רחמים ברכיהו, הרב בני לאו, הרב אבי רונצקי ועוד.

נזכיר כי אתמול פרסמנו בקול היהודי טענה של גורם עמו שוחחנו לפיה השב"כ פועל בימים האחרונים בקרב הציבור הדתי לאומי בקרב הסברה במטרה לגייס את דעת הקהל בציבור זה לצידו. לדברי הגורם, הוא יודע על כמה וכמה רבנים שאיש המחלקה היהודית פנה אליהם בימים האחרונים ודרבן אותם לכתוב מאמרי דעה ולהתבטא באופנים שונים בעד השב"כ נגד נוער הגבעות.

תגובות (11) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד