בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עו"ד קידר: לחקור מייד את התנהלות החקירה

עו"ד המייצג כמה מן החשודים בפרשת העינויים קורא לעכב את הגשת כתבי האישום עד לחקירת העינויים

  • יח"צ
  • ט"ו טבת תשע"ו - 17:58 27/12/2015
גודל: א א א
עו"ד עדי קידר (הקול היהודי)
עו"ד עדי קידר (הקול היהודי)

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש תלונה למבת"ן, הגוף האמור לחקור את התנהלות השב"כ, בגין עינוי העצורים בשב"כ, וקרא לעצור את הגשת כתבי האישום בפרשה עד לבירור הדברים. "אני מקווה שלמרות שמבת"ן כפופים לפרקליטות, תתנהל חקירה בלתי תלויה"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש תלונה למבת"ן, גוף האמור לבקר את התנהלות השב"כ, וזאת בדרישה לחקור את עינוי הנערים העצורים, הפעלת האלימות ומניעת השינה נגדם ושאר עבירות על החוק שבוצעו לכאורה בידי חוקרי השב"כ. במבת"ן אישרו את קבלת התלונה, אולם טרם הודיעו האם יפתחו בחקירה בנושא.

עו"ד קידר לא מביע תקוות גדולות בחקירה, שכן מבת"ן הינו גוף הכפוף לפרקליטות, אך קורא לכל הפחות לעצור את הגשת כתבי האישום בפרשה עד לבירור התלונות.

"אנו מקווים כי גורמי מבת"ן, למרות היותם כפופים לפרקליטות, יבצעו חקירה בלתי תלויה בגין התלונות", אומר עו"ד קידר. "אנו קוראים לפרקליט המדינה והיועמ"ש להשעות את הגשת כתבי האישום עד לבירור הדברים, שכן אם יש ממש בטענות ובהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, חוקרי השב"כ הם אלו שעתידים לעמוד לדין, ולא הנערים שאמרותיהם הוצאו בדרך של עינויים".

בארגון חוננו מציינים כי בעבר הוגשו בידי עורכי הדין של הארגון מספר תלונות למבת"ן בגין פגיעה בזכויות עצורים, אך אף לא פעם אחת בוצעה חקירה או העומד מי מחוקרי השב"כ לדין. "אמנם בעבר לא היו תלונות על עינויים אלא על הפרות חוק אחרות כגון דחיפות, איומים, מניעת שינה וחקירות בשבת, אך לצערינו לא נראה שיש גוף שבאמת מבקר את עבודת השב"כ", אומרים בחוננו.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד