בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

27 חודשי מאסר למחבל שהשליך רימון ביפו

לפני ארבעה חודשים השליך ערבי מיפו, מחבל משוחרר, רימון הלם לעבר ישיבה בעיר

  • ט"ו טבת תשע"ו - 20:59 27/12/2015
גודל: א א א
זירת האירוע. ארכיון (צילום מסך מתוך מצלמת אבטחה)
זירת האירוע. ארכיון (צילום מסך מתוך מצלמת אבטחה)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) 27 חודשי מאסר בפועל על מוחמד חאפז קונדוס, ערבי מיפו שהורשע בהשלכת רימון הלם לעבר ישיבת ההסדר בעיר לפני כארבעה חודשים.

כתב האישום בו הורשע קונדוס, מייחס לו עבירות של של שימוש בנשק ואיומים על רקע גזעני, יחד עם עבירות תעבורה. מעובדות כתב האישום עולה, כי קונדוס הגיע רכוב על קטנוע עם לוחית רישוי מוסתרת ומבלי שהחזיק ברישיון נהיגה. במהלך הנסיעה, כאשר הגיע לרחוב טולוז סמוך לבניין הישיבה, השליך רימון הלם לעבר המבנה כשידיו מכוסות בכפפות.

מיד לאחר מכן, איבד קונדוס את שיווי המשקל ופגע בשני כלי רכב חונים וגרם להם נזק. הוא נפל מהקטנוע ונחבל. תלמידי הישיבה שהיו בקרבת מקום ולא ידעו כי הוא המחבל שהשליך לעברם את הרימון, סייעו לו לרכוב על הקטנוע והוא נמלט מהמקום.

לקונדוס בן חמישים ושבע, עבר עשיר בתחום הטרור. קונדוס כבר ריצה עשרים ושמונה שנות מאסר, בגין אירועי טרור בהם השתתף. אחותו של קונדוס סיפרה כי יש לו חברה יהודיה. בנוסף לחודשי המאסר, רישיון הנהיגה שלו נפסל לשישה חודשים והוטל עליו קנס בסך 1,000 ש''ח.

בחקירתו סיפר המחבל, כי זריקת הרימון נועדה להרתיע את 'המתנחלים' מהישיבה, ולגרום להם 'לשבת בשקט'.

עו"ד שאד כבהא המייצג את קונדס אמר, כי "יפו היא מקום של דו-קיום וזה היה המסר שלו. האיום לכאורה הופנה כלפי קבוצה מאוד מסוימת שבאה לפגוע באותו מרקם יחסים בין יהודים לערבים ביפו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד