בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרשת העינויים: הפגנות ומייצג עינויים

בירושלים נערך היום (א') מייצג עינויים במספר מקומות וכ-150 איש הפגינו במרכז העיר. הרבנית ליאור "העובדה שמענים ילדים יהודים במדינת ישראל בבתי הכלא שלנו, זו שערוריה שאינה נסבלת"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ו טבת תשע"ו - 23:17 27/12/2015
גודל: א א א
מייצג העינויים בירושלים, היום (יהודה פרל) (יהודה פרל)
מייצג העינויים בירושלים, היום (יהודה פרל) (יהודה פרל)

לאחר שבשבוע שעבר הציבו מיצג עינויים בכיכר הבימה בתל אביב, חברי העצורים בשב"כ הקימו היום (ראשון) מייצג דומה מול ישיבת הממשלה ולאחר מכן בכיכר השבת ובישיבת מיר בירושלים.

"הגענו להראות מקרוב לשרים שאחראים על העינויים, במה מדובר", אמר אחד המשתתפים במיצג. "חשוב שבנט, שקד, אריאל ויעלון, יראו מקרוב מה הם עושים לאחיהם. מעולם לא עינו יהודים, בטח לא בשביל צרכי חקירה פוליטיים. צריך לשים סטופ לדבר הזה לפני שמגיעים למחוזות קשים יותר".

בשעות הערב, התאספו כ-150 מפגינים במרכז העיר בירושלים במחאה על המשך עינויי הנחקרים היהודים בשב"כ. המפגינים, תושבי כוכב השחר ופעילים נוספים נשאו כרזות הקוראות להפסיק את העינויים כנגד העצורים, ששלושה מתוכם טרם פגשו בעו"ד כבר מעל שבועיים, וכן קראו לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ.

בהפגנה נשאו דברים גם רבה של כוכב השחר הרב אוהד קרקובר וגם הרבנית אסתר ליאור רעייתו של הרב דב ליאור. "נציגים רשמיים של מדינת ישראל מתנהגים באופן לא יהודי שלא מתאים לעם שלנו זה צריך להדאיג אותנו. לענות נערים צעירים בכיתה י, י"א ו-י"ב באופן שלא נעשה מעולם במדינת ישראל זה דבר שלא מתאים לערכים שלנו ואנו חייבים למחות על זה, זה כואב לנו בתור אנשים שאוהבים את המדינה שלנו וצריך לצעוק על זה", אמר הרב קרקובר.

הרבנית ליאור הוסיפה כי "עצם העובדה שמענים ילדים יהודים במדינת ישראל בבתי הכלא שלנו, זו שערורייה שאינה נסבלת, אני שמעתי על משטרים אפלים שאפילו שעצרו יהודים לא עינו אותם כמו שמענים את הילדים שלנו" אמרה הרבנית ליאור, והתייחסה להכחשות מצד גורמים בפוליטיקה שנעשים עינויים "אני יודעת מעדויות אישיות שיש עינויים ברמות כאלה ואחרות שמנסות לסחוט מהילדים הודאות" אמרה.

מחר צפויה להיערך הפגנה גדולה מול בית משפט השלום בפתח תקווה, בשעה בה יובאו ששת העצורים לדיון בהארכת מעצרם. שלושה מתוכם, כאמור, טרם פגשו עו"ד ולא יודע מצבם. שלושה אחרים נפגשו עם עו"ד וסיפרו על העינויים הקשים שחוו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד