בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ביקור ניזרי אצל הנחקרים - חשש לשיבוש החקירה"

עו"ד עדי קידר פנה אמש (ראשון) במכתב חריף למשנה ליועמ"ש, רז ניזרי, בעקבות ביקורו אצל העצורים בשב"כ. קידר : "מהביקור עולה חשש על ניזרי לשיבוש הליכי חקירה"

  • יח"צ
  • ט"ז טבת תשע"ו - 08:11 28/12/2015
גודל: א א א
עוד עדי קידר (יהודה פרל) (יהודה פרל)
עוד עדי קידר (יהודה פרל) (יהודה פרל)

בעקבות ביקרו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי, אצל העצורים אשר נחקרים בשב"כ תחת עינויים, פנה אמש (ראשון) עו"ד עדי קידר מארגון חוננו במכתב חסר תקדים לנזרי.

במכתב מעלה עו"ד קידר טענות קשות באשר לחוקיותו של הביקור אותו ביצע ניזרי אצל העצורים, ומעלה חשש כי בביקורו ביצע ניזרי עבירה של שיבוש הליכי חקירה וכן עבירה אתית.

"באם אכן ביקרת את מרשי הרי שיש לראות את הדברים בחומרה" פתח קידר. "ראשית אנו נמצאים בשלב החקירה, כאשר מניעת המפגש הוסרה וכל תנועותיו וחקירותיו של מרשי, לרבות הפגשה עם רופאים וקציני מבחן מתואמות עם הח"מ. לא הובהר לי עד כה מכח מה אדוני החליט ל"בקר" את מרשי וזאת ללא תיאום או לפחות הצגתך בפניו באופן מלא לאחר אישור ועדכון של הח"מ". מלין עו"ד קידר.

"אין המדובר בביקור נימוסים או ביקור כללי לבדיקה אקראית של מתקני השב"כ. מדובר בחקירה רגישה ביותר וברי לכל בר דעת כי לאור האמצעים הפסולים שאישרת בעצמך והתרת הדם של מרשי לידיהם האכזריות של חוקרי השב"כ מדירה (ובצדק) שינה מעיניך", תוקף קידר בחריפות את ניזרי על אישורו להפעיל בחקירה זו אמצעים חריגים אשר ככל הנראה מכוחם עינו חוקרי השב"כ את העצורים במהלך החקירות.

| עו"ד קידר יזמן את ניזרי לעדות בבימ"ש על התנהלותו

עו"ד קידר מזכיר לניזרי כי כנגד חוקרי השב"כ הוגשו תלונות למבת"ן – הגוף האחראי על בדיקת תלונות נחקרים בשב"כ ומאשים את ניזרי בשיבוש הליכי חקירה "ידוע לך כי הוגשה תלונה חריפה למבת"ן, וכניסתך למרשי והצבת שאלות מהוה במידה לא מבוטלת שיבוש הליכי חקירה".

"ביתר שאת נכונים הדברים שעה שאתה הוא זה שלכאורה נתת אור ירוק לחקירת צורך. חקירה זו מעמידה בסיכון את חוקרי השב"כ להעמדה לדין הפלילי והתערבותך בעניין (לאחר מעשה) מהוה פגיעה קשה וגובלת בניגוד עניינים כמי שצריך להגן על חוקרי השב"כ ובאותה עונה יוצר קשר עם החשוד!". הוסיף קידר.

לסיום, קידר מציין כי בכוונתו לבחון פניה כנגד ניזרי לוועדת האתיקה של לשכת עוה"ד וכן כי בכוונתו להזמין את ניזרי לעדות בבית המשפט על התנהלות מוזרה וקיצונית כלשונו "לזאת יש להוסיף את החשש לעבירה האתית החמורה של שיחה עם חשוד מיוצג על ידי עורך דין אחר, דבר שנשקול את העברתו לוועדת האתיקה לבחינתם. אבקשך להעלות על הכתב את דבר הביקור ומטבע הדברים תוזמן בהמשך לעדות בבהמ"ש על התנהלות מוזרה וקיצונית זו".

העתקים ממכתבו שלח קידר גם לשרת המשפטים איילת שקד, למבקר המדינה מר יוסף חיים שפירא, לנציבות שרות המדינה וכן לוועדת האתיקה של לשכת עוה"ד.

הבוקר יובאו החשודים לדיון בבימ"ש השלום בפ"ת. מחוץ לבימ"ש צפויה להתקיים הפגנה של משפחותיהם ופעילים נוספים במחאה על העינויים אותם עוברים הנחקרים במהלך חקירותיהם בשב"כ.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד