בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי מקלף את מודעות העינויים?

פעילם שחזרו מהפגנה בשעת לילה מאוחרת הבחינו בחיילי מג"ב מקלפים מודעות שנתלו כנגד העינויים. לטענת הפעילים, הם לא מאמינים שזו הוראה של מפקד בשטח, ולדעתם מדובר בהוראה מגבוה

  • ט"ז טבת תשע"ו - 21:54 28/12/2015
גודל: א א א
מודעות שנתלו כנגד השרה איילת שקד
מודעות שנתלו כנגד השרה איילת שקד

פעילי מטה 'יהודי לא מענה יהודי' שמו לב בתקופה האחרונה, שיש מי שדואג לקלף מודעות שנתלות ברחבי יהודה ושומרון. בתחילה חשבו הפעילים שאולי מגרדי המודעות הם תושבים מהאזור, שחושבים שהגנה על שמה הטוב של ההתישבות צריך לבא גם על חשבון עינוי הנערים.

אולם בלילה האחרון, גילו הפעילים שככל הנראה בציבור המתיישבים עוד לא קמו סותמי פיות, שסוברים שתליית מודעות אינה לגיטימית, לפחות לא במקרה הנוכחי. קרוב לשעה 12 בלילה, כשחזרו הפעילים מהפגנה כנגד העינויים, הם הבחינו בחיילי מג"ב שמקלפים את השלטים בצומת תפוח.

בשיחה עם הקול היהודי מספר אחד הפעילים כי אמנם בהתחלה התופעה הפליאה אותו, מאחר והוא לא חשב שחיילי מג"ב עוסקים בפעילות כזו. אך במחשבה שנייה הוא הבין שיותר הגיוני ששוטרים יקלפו את המודעות בהוראה שמגיעה מגבוה, מאשר שתושבים יקלפו מודעות כנגד העינויים. "בתקופה האחרונה ראינו שמישהו מקלף את המודעות ומה שראינו אתמול שופך אור על התעלומה", אומר הפעיל.

שוטר מגב מגרד מודעות בצומת תפוח

הפעיל מספר שהוא וחביריו פנו לשוטרים בבקשה שיסבירו את מעשיהם, אך השוטרים שלדבריו ככל הנראה לא היו יהודים, סרבו להתיחס אל הפעילים והמשיכו לקלף את המודעות. "לדעתי זו לא החלטה של מפקד בשטח אלא הוראה שמגיע מאנשי היח"ץ (יחסי ציבור) של השב"כ, או משהו בסגנון", טען הפעיל.

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד