בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אחד העצורים ישוחרר לאחר 29 יום

ביהמ"ש הורה על שחרורו של נער שנחקר במשך חודש בחשד לפרשת דומא, אך היום התברר כי הוא יואשם בקטטה מלפני שנתיים. ארגון חוננו: "זו שערוריה – חובה להקים וועדת חקירה"

  • יח"צ
  • ט"ז טבת תשע"ו - 19:50 28/12/2015
גודל: א א א
(יהודה פרל)
(יהודה פרל)

בית משפט השלום בפתח תקוה הורה על שחרור למעצר בית של חשוד בפרשת דומא שהיום התברר כי כלל אינו קשור לפרשה והוא צפוי להיות מואשם בקטטה עם בדואים.

יחד עם זאת ניתן צו עיכוב ביצוע לשחרור, דבר המאפשר למשטרה להגיש ערעור על שחרור עד לשעה 22:00. אם לא יוגש ערעור שכזה - הוא ישוחרר לאלתר.

הנער נחקר במשך 29 ימים בידי השב"כ בחשד לפרשת דומא, וכעשרים יום היה מנוע מפגש עם עו"ד. הופעלה כלפיו אלימות קשה שכללה טלטולים, מכות, הטחת הראש בקיר, מתיחת הראש לאחור עד שהקיא, ומניעת שינה במשך יממות שלמות.

היום הוגשה נגדו הצהרת תובע אך התברר כי הוא אינו חשוד בפרשת דומא אלא בקטטה עם בדואים באירוע שהתרחש לפני כשנתיים, בו לטענתו חש בסכנת חיים. השופט הורה על שחרורו למעצר בית למשך עשרה ימים, אך לבקשת המשטרה עיכב את ביצוע ההחלטה משום שהמשטרה בוחנת הגשת ערעור.

עו"ד חי הבר מארגון חוננו שמייצג את החשוד: "הצהרת התובע שהוגשה היום אחרי כל הפרסום וכל הרעש התקשורתי, כלל לא עוסקת בתיק דומא אלא באירוע משני וישן. עצוב וחמור שבמדינת ישראל חשוד נעצר בחשד לביצוע תיק רצח, נחקר במשך כ-30 יום ללא תנאים, מנוע מפגש עם עו"ד במשך 17 יום, כאשר היחידה החוקרת שבה ומגישה לביהמ"ש דו"חות סודיים כאלה ואחרים תוך בניית סיפורים כי הוא חשוד במעורבות בתיק דומא, ולבסוף מגיעה לבית המשפט עם הצהרת תובע בגין תיק ישן. אני שמח שביהמ"ש לא נפל במלכודת והחליט לשחרר את החשוד. אמנם עוכב ביצוע אך אני משוכנע שגם אם יוחלט על הגשת ערר, ביהמ"ש המחוזי יורה גם הוא על שחרור החשוד לביתו".

בארגון חוננו אומרים כי ערוות הפרקליטות והמשטרה נחשפה היום: "זו שערוריה. לאחר 29 ימים בחקירות קשות בשב"כ, טלטולים, מניעת שינה, אלימות פיזית ונפשית, מתברר כי כל הטענה כנגד הנער הזה היא מעורבות בקטטה עם בדואים לפני קרוב לשנתיים! אנו מקווים כי אכן תוקם וועדת חקירה שתבחן את התנהלות השב"כ וגורמי האכיפה של מדינת ישראל בתיק הזה".

| הארכת מעצרם של שאר העצורים

מעצרם של שאר העצורים בפרשת העינויים הוארך בימים ספורים: לשניים מהם הוארך המעצר עד יום רביעי, לעצור נוסף עד יום חמישי ולעצור נוסף בשישה ימים.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד