בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בוטלה עצרת "מאמינים בשב"כ"

מארגני עצרת תמיכה בשב"כ, בני הציונות הדתית, בטלו את העצרת לאחר שתוכננה עצרת נגדית. במטה 'יהודי לא מענה יהודי' מברכים על ההחלטה: "שמחים שהמארגנים הבינו שבעת הזו לא ניתן לתת גיבוי גורף לשב"כ"

  • י"ז טבת תשע"ו - 12:23 29/12/2015
גודל: א א א
הפגנה מול בית המשפט בפתח תקווה (הקול היהודי)
הפגנה מול בית המשפט בפתח תקווה (הקול היהודי)

מפגן התמיכה בשב"כ ובכוחות הביטחון שתכננו לקיים הערב (ג') כמה פעילים בציבור הדתי לאומי בוטל.

הרקע לביטול הוא ככל הנראה מפגן נגד שתכננו לקיים במקום פעילים למען העצורים בפרשת העינויים אשר לטענתם עצרת תמיכה בשב"כ בעת הזו היא נתינת גיבוי גורף בפעילות השב"כ, לרבות התנהלותו בפרשת העינויים.

בהודעה שהפיצו מארגני עצרת התמיכה בשב"כ נכתב: "קיבלנו בדרכים שונות דברי נאצה רבים וגילינו שישנה התארגנות של 'קיצונים' לשבש את תמיכתנו. מעצרת תמיכה שקטה מצאנו עצמנו בסיטואציה שבה אנו חוששים לקחת אחריות על הנוער, שהעצרת נועדת בשבילו".

יצחק שיזגל, ממארגני העצרת, אמר בשיחה לקול היהודי "לא הייתה לנו שום כוונה להתעמת עם אף אחד. אנחנו אנשי ימין בסך הכל, רוב האנשים שעומדים מאחורי היוזמה. הרצון שלנו הוא בסך הכל להפגין עמדה ממלכתית, לא עמדה שרוצה שאנשים יסבלו או משהו מעין זה. בסך הכל להביע את זה שאנחנו מאמינים במדינה, לא לומר שהכל בסדר".

ההודעה על העצרת שבוטלה

"היו אנשים שפרסמו כל מיני דברים ודברו איתנו, היה נראה שיש כוונה להפוך את האירוע לעימות וזה לא מה שרצינו", אמר שיזגל.

שיזגל ציין כי מטרתם הייתה להביע תמיכה בגופים "שבדרך כלל שומרים על הציבור היהודי".

שיזגל התייחס לטענות שהעלו פעילים למען העצורים בפרשת העינויים כלפי העצרת שארגן, לפיהן זו הזדמנות לא מוצלחת, בלשון המעטה, לקיים אירוע תמיכה בשב"כ: "ההיגיון שעמד מאחורי הדברים הוא שהקולות שנשמעו לא היו רק קולות של ביקורת אלא חששנו שהדברים יגלשו גם למקומות, אולי אפילו של פעולות כנגד הגופים האלו".

ההודעה על העצרת הנגדית

במטה 'יהודי לא מענה יהודי' אמרו לקול היהודי: "אנחנו שמחים שהמארגנים הבינו שבעת הזו אי אפשר לתת גיבוי גורף לשב"כ כאשר הולכת ונחשפת האמת החמורה על ההתנהגות בחקירות".

חרף ביטול העצרת הזו, הודיעו מארגני העצרת הנגדית כי אין בכוונתם לבטל את ההפגנה הצפויה הערב במקום: "בעקבות הפרסום שלנו שתתקיים הפגנה מול העצרת שלהם, 'צעירי הציונות הדתית' התקפלו מיד וביטלו את העצרת. אצלנו אין התקפלויות וביטולים!".

לצד העצרת שתתקיים הערב בגשר המיתרים בשעה 18:00, תתקיימנה הפגנות של מטה 'יהודי לא מענה יהודי' בעוד כמה מוקדים: בשעה 20:30 מול ביתו של ראש השב"כ בשכונת רמות ובאותה השעה מול ביתו של השר בנט ברעננה.

בהודעה מטעם המטה נכתב: "29 ימים התעללו בנער במרתפי השב"כ בשל קטטה ישנה עם בדואים. עוולות השב"כ נחשפות אך עדיין שלושה נערים לא פגשו עו"ד! זה הזמן לחזור לרחובות ולקרוא: 'די לעינויים'!".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד