בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סופית: עצור פרשת העינויים משוחרר

בית המשפט דחה את הערעור של המשטרה ועצור פרשת העינויים ישתחרר היום לאחר 30 יום

  • יח"צ
  • י"ז טבת תשע"ו - 15:27 29/12/2015
גודל: א א א
(יהודה פרל)
(יהודה פרל)

בית משפט המחוזי מרכז בלוד דחה לפני זמן קצר את ערר המשטרה והורה על שחרורו למעצר בית של החשוד בפרשת דומא שאתמול הוגשה כנגדו הצהרת תובע בחשד לקטטה עם בדואים לפני כשנתיים ללא קשר לארוע בדומא.

נזכיר כי הנער נחקר במשך 29 ימים בידי השב"כ בחשד לפרשת דומא, וכעשרים יום היה מנוע מפגש עם עו"ד. הופעלה כלפיו אלימות קשה שכללה טלטולים, מכות, הטחת הראש בקיר, מתיחת הראש לאחור עד שהקיא, ומניעת שינה במשך יממות שלמות.

בימ"ש המחוזי דחה גם את הערר שהוגש ע"י החשוד והותיר את תנאי השחרור אשר קבע אתמול בימ"ש השלום בפ"ת הכוללים מעצר בית וערבויות כספיות.

עו"ד חי הבר (יח"צ)

עו"ד חי הבר מארגון חוננו אשר מייצג את החשוד מסר בסיום הדיון "לאחר חודש ימים שבהם החשוד זועק שלא קשור לדומא, וזעק שאינו עשה שום דבר, ולאחר שאתמול בימ"ש השלום הבין זאת, ערר המדינה היום נדחה והחשוד ישוחרר. החקירה יצאה מכל פרופורציה, המעצרים הנרחבים, היד שהיתה קלה על ההדק הן מבחינת החקירה, הן מבחינת המעצרים והן מבחינת שיטות החקירה האלימות, הביזוי, ההשפלה והעינויים שעברו כאן החשודים, דברים שעוד נחשף אליהם בעתיד הגיע הזמן לסיים את הפרשה ואני שמח ששוחרר".

בארגון חוננו אמרו כי ערוות הפרקליטות והמשטרה בתיק זה נחשפה: "זו שערוריה. לאחר 29 ימים בחקירות קשות בשב"כ, טלטולים, מניעת שינה, אלימות פיזית ונפשית, מתברר כי כל הטענה כנגד הנער הזה היא מעורבות בקטטה עם בדואים לפני קרוב לשנתיים! אנו מקווים כי אכן תוקם וועדת חקירה שתבחן את התנהלות השב"כ וגורמי האכיפה של מדינת ישראל בתיק הזה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד