בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אם היה לי נשק אולי הפיגוע היה נמנע"

ישראל גנוט שנשקו נשלל על ידי המשטרה, מספר כי יתכן והיה ביכולתו למנוע את הפיגוע בשער יפו. "הבנתי שמדובר בפיגוע, אבל לא היה לי מה לעשות, כי אין לי נשק"

  • טוביה אריאל
  • י"ז טבת תשע"ו - 18:24 29/12/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בשער יפו, (הלל מאיר TPS)
זירת הפיגוע בשער יפו, (הלל מאיר TPS)

ישראל גנוט, תושב קריית ארבע, מספר שנכח בסמוך למקום הפיגוע האחרון בשער יפו, בו נרצחו שני יהודים. לדברי גנוט, באם היה נושא נשק יתכן ויכול היה למנוע את הפיגוע, אך נשקו האישי נשלל לפני מספר שנים. סיבת השלילה - עלייה לישוב חומש שבצפון השומרון.

בשיחה עם הקול היהודי מספר גנוט כי בעת הפיגוע הוא בדיוק עבר במקום בנסיעת עבודה. לדבריו, האירוע התרחש כעשרים מטר ממנו ועברו כשלושים שניות עד ששמע יריות שנורו על המחבלים. "ראיתי שני אנשים מתנפלים על אדם שלישי, הבנתי שמדובר בפיגוע, אבל לא היה לי מה לעשות, כי אין לי נשק", מספר גנוט. "הרגשתי חסר אונים", הוא אומר.

גנוט מספר כי זו אמנם הפעם הראשונה בה הוא נתקל בפיגוע בזמן אמת אך היו פעמים נוספות בהן הוא היה קרוב לזה. הוא מספר למשל על פיגוע דקירה בו נדקר אחד מחבריו אליו הגיע כדקה לאחר האירוע.

"אם הגעתי דקה אחרי אז יש סבירות שאני אגיע גם דקה לפני, או תוך כדי אירוע", טוען גנוט, "ברור שאדם נוסף עם נשק על ציר קרית ארבע ירושלים זה דבר טוב". גנוט מציין כי לאותו חבר, מאיר פודלובסקי שמו, היו ניסים גדולים. "כשהוא הגיע לבית חולים, נתנו לו 10% לחיות וברוך ה' מהר מאוד הוא כבר השתחרר הביתה".

באשר לסיבה שניתנה לגנוט לשלילת הנשק, הרי שהעבירה עליה עבר גנוט היא עלייה לישוב חומש. גנוט מספר כי גם מבחינה חוקית קשה להגיד שמדובר בבעיה מאחר והעליות בהן מואשם גנוט התבצעו בימים שבהם ההכרעה המשפטית הייתה כי אין איסור בעליה לישוב.

גנוט מסביר כי העולים לחומש מואשמים בעבירה על חוק ההתנתקות, אך בדיוק באותה תקופה שופט בבית המשפט המחוזי הכריע שעלייה לחומש אינה מהווה בעיה חוקית. לאחר מכן המשטרה ערערה על ההחלטה ושופט מחוזי הכריע שמדובר בעבירה על החוק, אך בתקופה בה עלה גנוט לישוב, כאמור, לא הייתה הכרעה ברורה בנושא.

גנוט מציין כי מלבד ההחלטה לשלול ממנו את נשקו האישי, מדינת ישראל החליטה לוותר על שירות המילואים שלו. "כבר לפני מספר שנים שירות המילואים שלי הוקפא", מספר גנוט "עכשיו, מספר שנים לפני הגיל בו אני אמור לפרוש, הודיעו לי שאני משוחרר סופית משירות המילואים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד