בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שי ניצן מעכב את שחרור העצור

ביהמ"ש המחוזי הורה לפני מספר שעות על שחרורו של העצור שעונה. שי ניצן והמשטרה מסרבים לשחררו. עו"ד קידר : "רעידת אדמה – פרקליט המדינה שותף למעצר לא חוקי"

  • יח"צ
  • י"ז טבת תשע"ו - 18:45 29/12/2015
גודל: א א א
שי ניצן (צילום מסך מתוך מודעת רחוב)
שי ניצן (צילום מסך מתוך מודעת רחוב)

ההתעמרות נמשכת:דרמה בבימ"ש המחוזי מרכז בלוד, לפני מספר שעות דחה בימ"ש המחוזי את ערר המדינה בעניינו של העצור שעונה בשב"כ והורה לשחררו את העצור לאלתר, אך העצור טרם שוחרר.

תחילה אמרו גורמי שב"ס לבני משפחתו, אשר ממתינים במקום כבר מעל 4 שעות כי ישנה 'הוראה מגבוה' לא לשחרורו. בסמוך לשעה 18:00 לאחר שהעצור מוחזק כבר מספר שעות ככל הנראה שלא כחוק, הודיעו גורמי החקירה כי הגישו בקשה לבימ"ש בה ביקשו כי יעכב את ביצוע ההחלטה וזאת לצורך הגשת ערר לבימ"ש העליון.

בבקשה עליה חתום עו"ד אבי טבעוני מהיחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י נאמר כי "לאחר עיון פרקליט המדינה בהחלטת בית המשפט המחוזי מהיום מוגשת בקשה זו בהנחיתו לעיכוב ביצוע השחרור לשם הגשת ערר", נציין כי בכל השעות בהם עיין פרקליט המדינה בתיק עיכבו גורמי שב"ס את השחרור שלא בסמכות וככל הנראה בניגוד לחוק.

פרקליטיו של החשוד עו"ד חי הבר ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסרו: "מדובר ברעידת אדמה לפיה פרקליט המדינה סבור כי ביכולתו לשנות החלטות שיפוטיות גם לאחר שבימ"ש קם מכסאו, בבקשה זו פרקליט המדינה והמשטרה שותפים למעצר לא חוקי של אדם, לאחר שהתברר שאותו אדם במקרה הוא זה שבמשך קרוב לחודש ימים נטען כנגדו שהוא מעורב בפרשיית דומא דבר שהתברר אתמול כטיעון מופרך".

עורכי הדין הוסיפו: "אנו מודיעים כי כל רגע נוסף בו שוהה העצור מכח דרישה זו מהווה ביזוי של החלטות שיפוטיות וכאשר היא מגיעה ממי שעומד בראש המערכת שאמונה על ביצוע אותם החלטות הרי שהמסר לציבור הינו בעייתי ביותר ומצטרף להתנהלות הפרקליטות כפי שעולה בתיק זה ובפרשיות האחרונות שפורסמו בכלי התקשורת".

 

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד