בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דיווח: אובמה הורה לרגל אחרי נתניהו

במשך השנתיים האחרונות בוצע מעקב אחר שיחותיו של רה"מ ביבי נתניהו ובכירים נוספים בישראל - כך דווח הלילה בעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

  • י"ח טבת תשע"ו - 22:10 30/12/2015
גודל: א א א
נתניהו ואובמה (קובי גדעון לעמ) (קובי גדעון לע"מ)
נתניהו ואובמה (קובי גדעון לעמ) (קובי גדעון לע"מ)

הבית הלבן הורה לסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA)לצותת לראש הממשלה בנימין נתניהובמהלך המשא ומתןבין המעצמות לבין אירן בנושא הגרעין - כך דיווח הלילה (רביעי) עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל".

על אף הצהרת אובמה לפני כשנתיים כי ארה"ב תחדול מלצותת למנהיגי מדינות ידידותיות, הלילה נחשף כי ההצהרה הזו לא יושמה לגבי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. בין היתר, ההאזנות היו לשיחות שקיימו בכירים בישראל עם אנשים בקהילה היהודית בארה"ב, ואף לשיחות שהתנהלו בתוך לשכת ראש הממשלה.

על פי הדיווח, סיבת ההאזנות היתה הסכם הגרעין האיראני. בתחילה הסיבה היתה החשש מתקיפה ישראלית באיראן, ולאחר מכן כדי לעקוב אחרי הקמפיין שניהל נתניהו נגד הסכם הגרעין עם איראן, ולמנוע את הצלחתו.

מהדיווח עולה, כי ההאזנות לשיחות חשפו כי ישראל, באמצעים מודיעיניים, השיגה פרטים מהשיחות בין איראן ומדינות המערב והדליפה אותם. כמו כן נחשף תיאום בין ישראל לקהילה היהודית בארה"ב כדי למנוע את ההסכם.

הסוכנות האמריקאית, ה-NSA, היא מקבילתה של היחידה הישראלית - 8200. על פי הדיווח, בעבר ה-NSA עזרה לישראל להרחיב את מערך הריגול האלקטרוני שלה, וכך לקבל גישה לתקשורת בין מדינות ערב. כמו כן, שתי היחידות עבדו ביחד נגד איומים משותפים, בין היתר מצד איראן.

אף על פי כן, היחסים בין שני גופי המודיעין מאוד מורכבים. מהדיווח עולה כי, ככל הנראה, שתי הסוכנויות ריגלו גם זו נגד זו. במהלך שיתוף הפעולה, עלו טענות במודיעין הישראלי כי הNSA הצליחה לחדור למערכות שלהם. במקביל, במה שישראל הגדירה כ'תאונה', 8200 חדרה למספר רשתות אמריקניות, והאמריקנים בתגובה אמרו שגם להם יש 'תאונות' שכאלה.

בממשלת ישראל, וכן בNSA, סרבו להתייחס לידיעות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד