בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מרשי מסר דברים רק בכדי לרצות את חוקריו"

עו"ד איתמר בן גביר מגיב להגשת הצהרת התובע כנגד מרשו, החשוד העיקרי באירוע ההצתה בכפר דומא

  • י"ח טבת תשע"ו - 15:04 30/12/2015
גודל: א א א
עורך הדין בן גביר (יהודה פרל)
עורך הדין בן גביר (יהודה פרל)

(עו"ד בן גביר מדבר לאחר המפגש עם מרשו בשבוע שעבר)

בבית המשפט השלום בפתח תקווה הוגשה הצהרת תובע כנגד החשוד המרכזי בפרשת העינויים. מעצרו הוארך בחמישה ימים אשר בסופם, ככל הנראה, יוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירת רצח.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשוד אמר לאחר הדיון כי הוא אינו מופתע מהצהרת התובע שהוגשה לאחר שמרשו "נשבר בחקירה תחת העינויים ומסר דברים רק בכדי לרצות את חוקריו".

עו"ד בן גביר הוסיף ואמר כי "איש לא יופתע שיתנהל כאן משפט זוטא בעניין קבילות ההודאות לאחר שלא הייתה פרשה במדינת ישראל שהתעללו בצורה כזאת בנחקרים".

בכך רומז עו"ד בן גביר על מה שנראה כקו ההגנה שהוא יגבש באשר למרשו - קבילות ההודאה. נציין שהחוק מכיר בהודאה כראיה גמורה רק באשר היא נתנה מרצון חופשי ולא תחת לחץ כזה או אחר.

גם לעצור נוסף מבין העצורים בפרשת העינויים, קטין, מייחסים גורמי החקירה קשר לאירוע ההצתה בדומא. יחד עם זאת, בשלב זה לא ברור האם כתב האישום כנגדו ייחס לו עבירות של רצח או עבירה אחרת של קשירת קשר וכדומה.

| השופט דחה בקשת עיתונאים להיכנס לדיון

עיתונאי הארץ, חיים לוינסון, הגיש בקשה לאפשר כניסת עיתונאים לדיון הארכת המעצר היום. השופט רז נוריאלי דחה את הבקשה וכל העיתונאים נשארו בחוץ למגינת ליבם.

זו לא הפעם הראשונה בימים האחרונים שלוינסון מותח ביקורת על התנהלות השופט נוריאלי בפרשת העינויים. בציוץ בטוויטר כתב לוינסון לפני מספר ימים: "מנפלאות הדמוקרטיה בישראל: השופט ארז נוריאלי מוציא צו איסור פרסום האוסר לדווח על ההחלטות (המחפירות) שלו בפרשת דומא".

בתוך כך, הוארך צו איסור הפרסום על הפרשה עד לתאריך ו' בשבט.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד