בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המסתננת צעקה: "נשרוף אתכם כמו באירופה"

יריב לוין נתקל באלימות ואנטישמיות של אפריקאים באוטובוס לבאר שבע. מסתננת שהייתה באוטובוס צעקה לעברו "נשרוף אתכם כמו באירופה"

  • טוביה אריאל
  • כ"ב טבת תשע"ו - 21:16 03/01/2016
גודל: א א א
מסתננים בתל אביב (מאי גולן)
מסתננים בתל אביב (מאי גולן)

יריב לוין מדימונה, נסע לפני מספר ימים באוטובס מבאר שבע לתל אביב. במהלך הנסיעה נתקל לוין במסתנן אפריקאי שמכה מסתנן אחר. יהודים שפנו למאבטח הותקפו בצעקות על ידי מסתננת נוספת. בשיחה עם הקול היהודי מספר לוין על המקרה, ועל התחושות שעלו בו נוכח הממאורע.

בתחילת הנסיעה הבחין לוין במסתנן אפריקאי שמכה מסתנן אחר, המסתנן הראשון דחף את השני, ונתן לו סטירות. לוין ניסה לצעוק לעברם, אך הדבר לא הועיל. לאחר שהחל להתקרב לעברם המכות נפסקו, והשניים התישבו.

לאחר מכן עלה מאבטח לאוטובוס, והמסתנן המוכה ביקש לרדת. אחת הנוסעות סיפרה למאבטח את הסיפור, אך לאחר שדיבר עם המסתננים, הם אמרו לו שהכל בסדר והוא עזב אותם.

מסתננת נוספת פנתה אל הנוסעת שדיברה עם המאבטח, והחלה לצעוק עליה באנגלית שהיא גזענית. בשלב הזה פנה לוין אל המסתננת, הסביר לה שאישה שמתלוננת על מסתנן שהיכה מסתנן היא לא גזענית, ואולי היא גם אינה מבינה אנגלית כך שכדאי שתפסיק לצעוק.

לאחר מכן המסתננת נעמדה מאחורי לוין והחלה לדבר באנגלית עם מסתננים אחרים. היא 'הסבירה' לחבריה שישראל מספקת לאפריקה נשק וגורמת למלחמות ורצח, וכן הסבירה ש"היהודים הם גנבים ונוכלים".

לדברי לוין "בשלב הזה כבר לא יכולתי להתאפק, הסתובבתי ואמרתי לה, אם אנחנו כל כך גרועים את יכולה לא להיות פה". בתגובה המסתננת החלה לצעוק על לוין ולתקוף אותו באמירות גזעניות. "אתה בכלל הודי, תחזור להודו", צעקה המסתננת. "אתה משתחווה לפרות, מתקלח עם גופות".

בתגובה אמר לה לוין, "אני יהודי גאה, והעם שלי פה כבר שלושת אלפים שנה". לוין מציין כי בעוד שהוא דיבר ברוגע ובנחת המסתננת לא הפסיקה לצעוק, לדבריו, בחור שהיה במקום ניסה להתערב בויכוח, אך המסתננת רק צעקה "ולא נתנה לו להכניס מילה".

לאחר מכן המסתננת צעקה על לוין ש"אנחנו נשרוף אתכם כמו שעשו באירופה". בשלב זה גם לוין כבר התעצבן, אך בסופו של דבר אפריקאי נוסף שהיה באוטובוס, הרגיע את המסתננת והושיב אותה בצד.

"ההרגשה קשה", משתף לוין. "אני רק רציתי לעזור, אני אמנם מתנגד לשהות של המסתננים בארץ, אבל ראיתי אדם שחוטף מכות סתם ולא יכולתי לשבת מהצד, זה היה אינסטינקט. ואחרי זה מסתננת אנטישמית מתחילה לצעוק עלי? משהו פה הזוי".

"קשה לי לחשוב שאחרי שאני, ואבא שלי, וסבא שלי, שירתנו בצבא ותרמנו את חלקינו להקמת המדינה הזו, מגיעה מסתננת חצופה שרק מנצלת את מה שאנחנו עמלנו לבנות, ומעיזה להתייחס אלי בגזענות, זו הרגשה מאוד קשה".

"אין לי שום דבר נגד מהסתננים בפן האישי", מסביר לוין. "יכול להיות שחלקם אנשים טובים, אבל האנשים האלה לא יכולים להישאר פה. אם נמשיך להביא לפה אנשים ממדינות נחשלות שאין להם קשר לעם שלנו, אז המצב יהיה רק יותר ויותר גרוע. אנחנו צריכים לסגור את הגבול, ולהחזיר את כל מי שכבר נכנס, למקום שממנו הוא הגיע".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד