בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עובדים ערבים תכננו פיגוע ענק במלון באילת

שני ערבים ממזרח ירושלים שעבדו באילת תכננו להטמין פצצה בבית מלון בעיר ובכך לנקום על מותו של מחבל שביצע פיגוע דקירה בירושלים. פקידי הקבלה במלון שחשדו בשניים דיווחו למשטרה והשניים נעצרו

  • י"ט טבת תשע"ו - 14:12 31/12/2015
גודל: א א א
זירת פיגוע. ארכיון (הלל מאיר TPS)
זירת פיגוע. ארכיון (הלל מאיר TPS)

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע שני כתבי אישום נגד חליל נימרי ואשרף סלאיימה, ערבים ירושלים, אשר עבדו והתגוררו באילת.

השניים תכננו להטמין פצצה באחד מבתי המלון בעיר, דבר שעלול היה לגרום לפיגוע רב נפגעים.

כתב האישום מייחס להם ביצוע עבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. על פי עובדות כתבי האישום הנאשמים הכירו במסגרת עבודתם המשותפת במלון באילת. לפני כחודשיים נפגשו בביתו של אחד הנאשמים ובמעמד זה גמלה בלב שניהם ההחלטה, לבצע פיגוע נגד יהודים באשר הם יהודים מתוך רצון לנקום במדינת ישראל, וזאת על רקע גל הטרור הנוכחי.

אחד מהם ביקש לנקום את מותו של חבר ילדותו פאדי עלון אשר נהרג לפני כשלושה חודשים כשביצע פיגוע דקירה בירושלים, ואשרף חש צורך אף הוא לנקום במדינת ישראל ולבצע פיגוע טרור על רקע המצב הבטחוני.

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם חליל הציע תחילה כי יבצעו פיגוע דקירה וירצחו יהודי דתי. אשרף סרב בטענה כי בפיגוע מסוג זה הם עשויים להיתפס ואז לא תהיה משמעות למעשה שלהם. לכן הציע כי יבצעו פיגוע ע"י הטמנת מטען חומר נפץ בבית מלון באילת. חליל הסכים ובכך הם קשרו קשר לביצוע פיגוע כאמור.

בניסיון לקדם את תוכניתם לבצע פיגוע, הם ערכו תצפיות על המלון מבחוץ ומעקב אחר קבוצת דתיים שהתארחה בו, אחד הנאשמים אף נכנס דרך האינטרנט לסרטונים אודות אופן הכנת מטעני נפץ. כמו כן, הגיע אשרף לבית המלון לפני כחודש לצורך איסוף מידע מקדים והכנה לצורך הוצאת הפיגוע אל הפועל.

הוא הציג מצג שווא לפיו הוא מעוניין לשכור חדר במלון לתקופה, ובעילה זו ביקש לראות חדרים שונים במלון, והתעניין בין היתר בחדר הממוקם מתחת לחדר האוכל, מתוך מחשבה להטמין בו את המטען. אשרף שאל את פקיד הקבלה ומנהלת המשק שאלות רבות שעוררו את חשדם בו, כגון: כמה כניסות למלון, תפוסת המלון, האם צפויה להגיע קבוצה של דתיים למלון וכו'. לאחר מכן עזב אשרף את המלון.

ערנותם של פקיד הקבלה ומנהלת המשק, אשר דיווחו להנהלת המלון ואנשי הביטחון, הובילה בסופו של דבר למעצרו של חליל ובהמשך גם למעצרו של אשרף, ובכך לסיכול תוכניתם הזדונית, ולהצלת חיי רבים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד